• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Психологічна служба

Психологічний супровід навчально-виховного процесу в навчальному закладі забезпечують:

Соціальний педагог Іващенко Світлана Володимирівна
Практичний психолог Сердюк Валентина Миколаївна

“16 днів проти насильства”

Міжнародна спільнота щорічно підтримує акцію “16 днів проти насильства”. Тисячі громадян та сотні державних і громадських організацій з більш ніж 100 країн світу активізують з 25 листопада по 10 грудня свої зусилля заради об’єднуючої мети:збільшити розуміння та обізнаність про всі форми насильства у співвітчизників, створити в конкретному регіоні або окремій державі соціальний простір, вільний від насильства.

До акції долучилися учні та вчителі нашоі школи. Вони взяли участь в бесідах, лекціях, тренінгових заняттях, диспутах та виховних годинах, присвячених даній тематиці.

/Files/photogallery/20181127_124208.jpg

/Files/photogallery/20181128_104337.jpg

Превентивне виховання в школі

Превентивне виховання - це комплексний цілеспрямований вплив на особистість у процесі її активної динамічної взаємодії із соціальними інституціями, спрямованої на фізичний, психічний, духовний, соціальний розвиток особистості, вироблення в неї імунітету до негативних впливів соціального оточення, профілактику і корекцію асоціальних проявів у поведінці дітей і молоді, на їх допомогу і захист.

З метою профілактики правопорушень серед підлітків, 14.11.18р. 15 учнів7Б класу відвідали відділок поліції в м. Шостка. Працівники відділку ознайомили дітей із наслідками кримінальних та адміністративних правопорушень. Були висвітлені питання: вживання алкоголю, боулінг та кібербулінг, крадіжки, групи смерті в соцмережах, фізичне та психологічне насилля.

/Files/photogallery/744/20181114_142105.jpg

/Files/photogallery/744/20181114_140221.jpg

Адаптаційний процес у школі

Так як досвід роботи показує, адаптація дитини до школи відбувається не одразу, тривалість і перебіг цього складного процесу залежить як від фактора навчального середовища (режиму, змісту, методів і засобів навчання, обсягу навчального навантаження), так і від стану здоров’я та працездатності. Крім того, це не тільки нові умови життя та діяльності, а й нові контакти, нові стосунки, нові обов’язки.

Для полегшення процесу адаптації першокласників до школи працює ввесь колектив. Наприкінці вересня психологом школи проведено діагностику первинної психологічної адаптації. Учні, що мали низький рівень адаптації були залучені до корекційно-розвивальних занять, з батьками та педагогами проведено консультативні бесіди.

/Files/photogallery/fbbhfghxdf.jpg

/Files/photogallery/efrdghdrtyhry.jpg

Толерантність врятує світ

Міжнародний день терпимості був оголошений ЮНЕСКО у листопаді 1995 року з нагод 50-річногол ювілею цієї організації ї відзначається щорічно 16 листопада.

До цієї дати приурочений тиждень «Толерантності» в школі. До участі в заходах залучені всі учні та педпрацівники. Мета проведення заходів: навчати учасників навчально-виховного процесу толерантності в спілкуванні та взаємодії з оточуючими, умінню сприймати та розуміти оточуючих людей, розвивати культуру спілкування, знайомити з загальнолюдськими цінностями. Розвивати вміння розрізняти поняття людяності, співчуття, поваги, милосердя, вихованості, толерантності, співробітництва. Розширювати словниковий запас, розвивати гнучкість мислення. Надати певні знання про можливості виходу з життєвих ситуацій.

Учні прослухали лекцію «Я маю право ї оточуючі теж…», взяли участь в тренінгових та інтерактивних заняттях, бесідах - «Стежинкою добра», «Мандрівка в країну толерантності», «Толерантність до інших: учимося співчувати», «Риси толерантної особистості», «Квітка толерантності» та ін.

Проведені заходи дали можливість школярам ще раз пеконатися в тому, що у світі діють закони добра, терпимості, єдності, щирості, співпереживання та любові, а. Тиждень пройшов цікаво та змістовно, у всіх панував піднесений настрій.

/Files/photogallery/744/20180919_123300.jpg

/Files/photogallery/744/20181003_150003.jpg

/Files/photogallery/744/IMG_20181116_120152.jpg

Тиждень психології у школі

Психологія – надзвичайна наука. Це наука про людську душу. Вона допомагає людині пізнавати себе, вирішувати проблеми, навчатися керувати своєю поведінкою, долати труднощі й радіти кожній хвилині життя. Психологія формувалась упродовж століть і бурхливо розвивається в сучасних умовах. Таку роль психології в людському житті в ХХ столітті передбачив один із видатних психологів Жан Піаже. Він запевняв, що в ХХІ столітті психологія стане однією з провідних наук. І це в дійсності так.

Щороку в квітні проходить тиждень психології.

Мета проведення:

· підвищення психологічної компетентності учнів і вчителів школи;

· формування уявлень про важливість психологічної науки як однієї із складових людинознавства;

· сприяння розвитку особистості учнів;

· підвищення рівня довіри між усіма учасниками освітнього процесу.

Про початок тижня було оголошено на шкільній лінійці. Організовано виставку психологічної літератури в бібліотеці, оформлено стенд «Тиждень психології». Учні та вчителі взяли участь в іграх «Слідопит», «Веселка мрій», «Малюємо настрій», фотоконкурсі «Селфі з улюбленим вчителем», акції «Мій настрій», « Скринька мудрості», соціологічному опитуванні «Вчитель року на думку дітей». Також були проведені виховні години та тренінгові заняття, - « Моя родина – мій світ», «Подорож із Ням-нямом», «Школа моєї мрії», «Лідер та його команда» та інші.

/Files/photogallery/744/аотпта.jpg

/Files/photogallery/744/риа12.jpg

Обласний дистанційний проект «Мій світ психології»

З метою підвищення психологічної культури учнів як необхідної складової загальнолюдської культури особистості вже декілька років проводиться обласний дистанційний проект «Мій світ психології». Основними завданнями проекту є:

· розвиток в учнів здатності до рефлексії та уміння критично ставитися до себе, здатності розуміти основні питання пізнання, моралі та естетики;

· створення необхідних умов для підтримки обдарованих дітей;

· популяризація знань про психологію серед молоді;

· професійна орієнтація молоді на стадіях формування особистості.

В цьому році участь в конкурсі взяло двоє учнів нашої школи. Робота Чайки Марини, учениці 11 класу, ввійшла в число найкращих. Дівчина взяла участь в майстер класах (м.Суми), де мала змогу познайомитися з психологічними техніками та прийомами. Була нагороджена дипломом!

/Files/photogallery/744/1.jpg

/Files/photogallery/744/2.jpg

Професійно-психологічна придатність призовників до військової служби

/Files/photogallery/744/20171213_100920.jpg/Files/photogallery/744/20171213_101017.jpg/Files/photogallery/744/20171213_102748.jpg

13.12.17. здійснено вивчення індивідуально - психологічних особливостей призовників. В дослідженні, цього року, взяло участь 18 учнів школи. Професійно – психологічний відбір являє собою комплекс заходів, які сприяють раціональному розподілу призовників за спеціальностями, комплектуванню військових навчальних закладів курсантами та забезпечують відповідність психологічних якостей військових спеціалістів вимогам військово-професійної діяльності.

Психологічне обстеження дозволило о пізнавальні психічні процеси, емоційно-вольові якості та рівень нервово - психологічної нестійкості.

Проведення Всеукраїнської акції «16 днів проти насильства»

З 27.11.17 по 08.12.18 н.р в школі була проведена Всеукраїнська акція «16 днів проти насильства».

Мета проведених заходів:

- висвітлення гендерних питань;

- висвітленняпитаньзахиступравлюдинитаподоланняпроявівгендерноїдискримінації ;

- привернути увагу учнів до актуальної для українського суспільства проблеми подолання насильства в сім’ї;

- розгляд питань щодо попередження насильства та захисту прав жінок в Україні;

- сприяти утвердженню ненасильницької ідеології серед учнів.

До участібуло залучено учні 1-11 класів, вчителі та батьки. Проведені наступні заходи: виставка малюнків «Наша дружня родина», виступи перед батьками «Попередження насильства, жорстокості в сім`ї та в дитячому колективі», «Насильство над дітьми», анкетування «Чи гарні Ви батьки?», надані рекомендації по вихованню дітей.До міжнародного дня людей з обмеженими фізичними можливостями з учнями було проведено тренінгові заняття – бесіди «Ми обираємо – толерантність». До всесвітнього дня боротьби зі СНІДом, проведено урок–застереження «СНІД: подумай про майбутнє - обери життя». У дітей сформоване уяву про хворобу століття, вироблені поведінкові мотивації для збереження власного здоров’я.Для вчителів був проведений семінар-практикум «Запобігання насильству в учнівському середовищі». Вчителі обговорювали власні погляди на міжособистісну поведінку та необхідність висвітлення даної теми. Для менших учнів проведено тренінгові заняття «Гнів та здивування». Діти вчилися виражати свої емоції та почуття. Старші залучені до занять «Жертва насилля в сім`ї», де ознайомлені з видами насилля, стилями спілкування в сім`ї, та телефонами гарячої лінії з питань насилля та жорстокого поводження з дітьми.

/Files/photogallery/744/20171113_090658.jpg/Files/photogallery/744/20171122_143235.jpg/Files/photogallery/744/20171113_125302.jpg/Files/photogallery/744/20171113_090042.jpg

Організація та здійснення працівниками психологічної служби супроводу дітей з особливими освітніми потребами

Кожна дитина – особлива, це беззаперечно. Але все ж є діти, про яких говорять «особливі» не для того, щоб підкреслити унікальність здібностей, а задля того, щоб відмітити ті особливі потреби, які відрізняють їх від інших дітей. Незалежно від стану здоров’я, наявності фізичного чи інтелектуального порушення, кожна людина має право на повноцінне життя, освіту, якість якої не відрізняється від якості освіти решти людей. Саме цей принцип є основним в організації інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами.

Основним завданням педагогічного процесу в контексті інклюзивної освіти має стати створення особливої емоційно-когнітивної (пізнавальної) установки щодо «особливої дитини», а саме: в освітньому закладі має домінувати не жаль до такої дитини, а турбота, емпатійність, чуйність і тактовна взаємодія, з одного боку, а з іншого – ставлення до неї як до рівноправного члена колективу.

Здійснення інклюзивної освіти потребує організації належного психолого-педагогічного супроводу усіх учасників освітнього процесу: дітей та дорослих (фахівців різних напрямків, батьків, адміністрації).

З метою супроводу інклюзивного навчання в нашій школі був проведений семінар – тренінг для вчителів «Інклюзивна освіта в загальноосвітній школі».Мета: розкрити зміст інклюзивного навчання, поділитися досвідом, допомогти спеціалістам адаптуватися до роботи в інклюзивному класі, сприяти розвитку інклюзивної освіти в школі.

/Files/photogallery/744/1508346902666_149.jpg

/Files/photogallery/744/1508346821578_143.jpg

/Files/photogallery/744/1508346989032_156.jpg

Протидія торгівлі людьми

Вже традиційно, вересень присвячений протидії торгівля людьми.

Мета проведенихзаходів:

· поінформувати учнів про явище торгівлі людьми;

· сформувати у школярів навички обережної поведінки та вміння захищати власну гідність;

· допомогти усвідомити актуальність зазначеної проблеми та виявити причини, що її породжують;

· поінформувати учнів про ймовірні ризики та шляхи запобігання потрапляння в ситуації, пов’язані з торгівлею людьми;

· формування в учнів моделі безпечної та конструктивної поведінки в ситуаціях ризику стати «живим товаром»;

· формування толерантного ставлення до постраждалих від торгівців людьми та ін.

До участібуло залучено учнів 2-11 класів.Проведено наступні заходи: заняття з елементами тренінгу «Торгівля людьми, як вона є», «Підвищуємо рівень усвідомлення проблеми торгівлі людьми», «Людина живий товар?»,« Як не стати жертвою торгівлі людьми», заняття-тренінги «Попередження торгівлі людьми», «Тільки здається, що торгівля людьми – міф» , «Як потрапляють в рабство – історії з життя», виховну годину «Що таке торгівля людьми?», анкетування «Що таке торгівля людьми?», бесіду « Торгівці людьми. Хто вони?». Учні випускних класів переглянули відеофільм «Станція призначення – життя» та мали змогу його обговорити. Також, оформлено інформаційний стенд.

/Files/photogallery/744/20171123_110703.jpg

/Files/photogallery/744/IMG_20170918_104205_1.jpg

Адаптація першокласників

З перших днів шкільного навчання для першокласників починається нове і цікаве життя. Але, як і будь що нове, воно не може бути сприйняте без перешкод.

Для дитини змінюється все: режим, форма подання інформації, навантаження, вимоги та ін. Тому дуже важливо людину зрозуміти та вчасно підтримати.

В перші дні перебування дитини в школі, психологічною службою проводиться діагностика готовності до шкільного навчання. В цьому році всі учні готові до шкільного навчання. Отже можуть успішно почати свій шкільний шлях.

На сьогоднішній день учні знаходяться на процесі адаптації. Виділяють групи дітей, які адаптуються швидко, середньо чи важко.Під час легкої адаптації стан напруження організму компенсується протягом першої чверті навчання. Середня адаптація триває до півроку.Віникають порушення самопочуття та здоров’я. У частини дітей адаптація до школи проходить важко, при цьому порушення здоров’я спостерігаються від початку до кінця навчального року.

Для профілактики виникнення дезадаптації в учнів нашої школи, вже з першого тижня, з ними проводиться корекційна програма «Лісова школа».

По закінченню 3 тижнів буде проведено діагностику первинної адаптації. За її результатами буде можливо надати більш конкретні допомогу кожному учню.

/Files/photogallery/744/20171116_090029.jpg

/Files/photogallery/744/20171116_090940.jpg

Запобігання торгівлі людьми

Торгі́вля людьми́ — протизаконна торгівля людьми в цілях комерційної сексуальної експлуатації або примусової праці: це сучасна форма рабства. Ця діяльність є найшвидше зростаючою кримінальною діяльністю у світі і пов'язана з незаконною торгівлею зброєю, як другою за величиною після торгівлі наркотиками.

Зазвичай вересень присвячений запобіганню проблемі торгівлі людьми.

Мета заходів:

  • Увести в проблему поняття «торгівля людьми», «рабство», давши визначення цього феномена;
  • поінформувати учнів та учениць про явище торгівлі людьми;
  • привернути увагу учнів та учениць до гендерних проблем, пи­тань про честь та гідність людей як соціобіологічних істот;
  • поінформувати школярів про причини та наслідки тендерної дискримінації;
  • сформувати у школярів навички обережної поведінки та вмін­ня захищати власну гідність,
  • толерантного ставлення до постраждалих від торгівлі людьми;
  • власне ставлення до торгівлі людьми як порушення прав людини та ганебного явища сучасності

З метою профілактики було проведено такі заняття: «Торгівля людьми – страшний злочин проти людства»; «Протидія торгівлі дюдьми»; «Протидії торгівлі людьми» до Міжнродного дня боротьби за скасування рабства»; « Як не стати жертвою торгівлі людьми»; «Торгівля людьми – ганебне явище сучасності!»; «Моє життя – моя свобода»; «Що таке торгівля людьми?»; «Сучасне рабство»; «Торгівля людьми - грубе порушення прав громадянина». Було залучені учні 2-11 класів.

Кiлькiсть переглядiв: 233

Коментарi