• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Психологічна служба

Психологічний супровід навчально-виховного процесу в навчальному закладі забезпечують:

Соціальний педагог Сечина Наталія Вікторівна

Практичний психолог Сердюк Валентина Миколаївна

Ваша дитина вперше буде йти до школи. І, звичайно, у вас виникає безліч запитань. Спробуємо на них відповісти

/Files/photogallery/719/1.jpg

Ведемо дитину в перший клас

Підготовка до школи – процес і урочистий, і хвилюючий одночасно. І не тільки для малюка, який вже через місяць стане “дорослим” школярем, але і для його мами й тата. Часом більше самих першокласників хвилюються їхні батьки, які хвилюються, чи готовий їх синок чи донька до першого класу. До того ж напередодні школи майбутні першокласники часто задають їм питання, на які складно відповісти навіть дорослому. Саме тому ми постаралися відповісти на “недитячі” питання майбутніх першокласників і дати поради батькам про те, як підготувати дитину до шкільного життя. Влаштуйте прогулянку до школи. Обов’язково проведіть дитині невелику екскурсію до школи: походіть по двору і навколо неї, а потім увійдіть всередину. Бажано показати дитині, в якому класі вона буде вчитися. Періодично можна ходити гуляти до школи, граючи по дорозі у щось. Так дорога до школи буде завжди викликати хороші асоціації у малюка. Збирайте портфель та одягайте форму. Непогано кілька разів за місяць потренувати збори до школи: нехай першокласник самостійно надіне шкільну форму. Потім мама або тато, розкидавши його шкільне приладдя по підлозі, покаже, як збирати портфель і що куди класти. Грайте в школу. Батьки можуть посадити дитину серед іграшок і провести “урок”, при цьому попросити малюка встати, коли мама – “вчителька” входить в “клас”, потім сісти за парту, взяти в руку ручку, відкрити зошит. Так для дитини не будуть незвичними ці “команди”, коли вона почує їх у школі, і вона легко їх виконає. Також доведеться пояснити першокласникові, що в школі його будуть називати за прізвищем. Тому необхідно навчити його реагувати і відгукуватися на прізвище, наприклад, у грі в школу звертатися не інакше як “Петров”, “Сидоров” і т. д. Встаємо раніше.Місяця, щоб привчити дитину вставати раніше, вистачить. Досить щодня віднімати від її сну по 5-10 хвилин. Тоді першого вересня малюк не буде сонно позіхати на лінійці. Але пробудження дитини має супроводжуватися приємними для неї діями, наприклад, усмішкою або обіймами мами. Дружимо з годинником. Необхідно поставити в кімнаті малюка годинник, навчивши його по ньому розбиратися в часі. Це стане в нагоді в школі, наприклад, щоб знати, скільки хвилин є на виконання завдання. Також важливо, щоб малюк вмів укладатися в терміни. Для цього слід скласти графік його звичайного дня і повісити на видному місці. А коли малюк буде, наприклад, малювати, грати або їсти, можна звернути його увагу на те, скільки йому ще залишилося часу на цю дію за розкладом. Вчимося порядку. Нехай у малюка з’являться всілякі папки, коробочки, файлики, і він навчиться складати туди свої малюнки, фломастери та інші дрібниці. Розвивати цю навичку потрібно заздалегідь, щоб школяр не був Машею-растеряшею. До речі, можна розвісити по кімнаті невеликі записочки, наприклад, “акуратно повісь речі на стілець” – це буде сигналом до дії. Більшезеленого. Цей колір і стимулює увагу, і розслаблює. Бажано, щоб в кімнаті малюка з’явилося щось зелене. Психологи кажуть, що тільки після 7 років у дитини починають працювати частини мозку, які відповідають за утримання тіла в одній позі. До 7 років приборкати маленького “зірвиголову” дійсно складно. Але тим не менш протягом останнього місяця до школи батьки можуть розвивати навички посидючості в дитини. Адже в школі без них доведеться непросто. Шийте чи грайте в шахи. Активних дівчаток можна навчити шити або плести з бісеру, а хлопчиків – грати в шахи, шашки. Бажання виграти у мами чи тата або зшити красиву іграшку “переважать” бажання дитини постійно відволікатися на все підряд і не сидіти на місці (це спрацює, тільки якщо малюка вдасться зацікавити). Формуйте позитивний образшколи. Ні в якому разі не потрібно говорити першокласникові фрази типу “закінчилося дитинство, почалося доросле життя” або “не будеш слухати вчительку, вона тебе покарає”. Так любов до школи в нього точно не виховати. Добре, якщо б перша вчителька написала листа майбутньому учневі, розповівши про те, як вони цікаво будуть проводити час у школі, скільки всього нового він дізнається, як багато друзів з’явиться. Якщо домогтися творчого підходу від учителя не вдалося, розповісти про все це повинні батьки. Ще від них вимагається більше хороших забавних історій з їх шкільного життя, наприклад, про те, як вони знайшли свого першого шкільного друга. Також можна показати першокласникові батьківські шкільні фотографії. Не залякуйте оцінками. Казати дитині про те, що вона повинна приносити тільки хороші оцінки заборонено. Тим більше що в 1-му класі їх не ставлять. Краще вже зараз завести журнал досягнень малюка, щодня записуючи туди кожен його успіх, наприклад, “сьогодні малюк сам почистив зуби”. Тоді він буде знати, що хороші оцінки – це не єдині його заслуги перед батьками і перестане боятися принести “двійку”, коли буде ходити до школи. Більше рольових ігор. В останній місяць потрібно якомога частіше запрошувати дітей у будинок (ще краще – майбутніх однокласників). Хай грають в будь -які рольові ігри: доктор-пацієнт, дочки-матері або постановки улюблених мультфільмів. Саме на основі таких ігор діти вчаться знаходити спільну мову між собою. Не “ліпіть” вундеркінда.За місяць до школи не потрібно намагатися підтягти всі “хвости”, годуючи дитину новою інформацією. Педагоги та психологи не радять відточувати уміння дитини до досконалості, наприклад, вчити її читати не 30 слів за хвилину, як годиться першокласникові, а 60. Так, з одного боку, бути лідером серед своїх однолітків приємно будь-якій дитині, але з іншого – відсутність “конкуренції” вбиває прагнення поліпшувати свої навики. У той час як успіх того ж сусіда по парті – хороший стимул для “відсталого” першокласника навчитися читати трохи швидше. Тренуйте увагу і не тільки.Наприклад, хороша гра для тренування пам’яті і уважності: розкласти на столі десять будь-яких предметів. Нехай малюк уважно подивиться на них протягом 1 хвилини, намагаючись запам’ятати якомога більше, а потім, не дивлячись на стіл, розповість, що там лежить. Ще можна забрати один предмет і замість нього покласти другий – нехай скаже, яку річ замінили. Дуже добре тренувати мислення прямо під час чергової прогулянки. Наприклад, дати дитині таке завдання: розкласти поняття на складові (варіант: що входить в поняття взуття?), А потім, навпаки, “зібрати” в одне ціле, назвавши поняття (варіант: кіт, собака, жираф, ведмідь – хто це?). Нарешті, мова.Прочитавши казку на ніч, мама або тато можуть попросити малюка переказати почуту історію і відповісти на декілька нескладних питань по ній. Так першокласник навчиться висловлювати свою думку, розмірковувати на задану тему і чітко відповідати на запитання.

Як навчитися прощатися з дитиною без сліз?

Не затримуйтесь. Чим на довше ви розтягуєте момент прощання - тим важче розлучитися. Скажіть малюкові, що ви будете його чекати біля школи / роздягальні / класу, щоб забрати додому після уроків. Ідіть відразу, як тільки попрощалися і побачили однокласників вашого малюка. Створіть свій власний ритуал. Можете щоранку цілувати малюка перед тим, як розвернутися і піти. Або можна обійняти і поцілувати. Головне, щоб після певної дії ви йшли. Так і дитина буде готова, що після цього мама йде, і вам буде спокійніше. Візьміть з собою друга з дому. Зазвичай вчителя першокласників дозволяють приносити з собою в школу улюблену іграшку. Але за умови, що грати нею можна буде тільки на перерві. Запитайте класного керівника своєї дитини, чи можна принести "друга" з дому, щоб було не так страшно? Головне, не беріть найулюбленішу іграшку, тому що ніколи не будете впевнені в тому, що принесете її цілою і неушкодженою додому. Придумайте систему винагороди . Можна ставити в календарику навпроти кожного навчального дня смайлик: веселий - якщо дитина посміхаючись йде в клас; сумний - якщо малюк вередує і ниє. Наприкінці тижня за певну кількість усміхнених смайликів можна винагороджувати дитину походом в парк, морозивом, або чимось ще, на ваш розсуд. Зустрітися з однокласниками. Коли ви можете назвати однокласників вашої дитини на ім'я, то школа стає більш знайомою і безпечною в уявленні дитини.

Як налагодити хороші відносини з учителем вашої дитини?

Залишайтеся на зв'язку. У кожного з батьків повинен бути телефон вчителя і навпаки. Про всяк випадок. Ви можете періодично телефонувати вчителю для того, щоб дізнатися, як справи у вашої дитини в навчанні і по поведінці, якщо немає можливості поспілкуватися "наживо". Приймайте активну участь в житті класу. Супроводжуйте дітей з учителем на колективні поїздки, походи, відвідування театрів, музеїв і т.д. Можете взяти на себе зобов'язання організувати один з таких заходів. Якщо ви не можете взяти на себе ці зобов'язання, запитайте у вчителя, що ви можете зробити, щоб якось приймати участь в житті класу і допомогти вчителеві. Будьте відкриті для критики. Постарайтеся адекватно сприймати критику вчителя в бік своєї дитини. Є моменти, які класний керівник бачить краще ніж ви. Вислухайте, поговоріть із своєю дитиною, а потім робіть висновки.

9 способів допомогти дитині з нетерпінням чекати на 1 вересня

Як допомогти дитині не боятися школи, а з нетерпінням чекати першого навчального дня. Це питання найбільше цікавить батьків першокласників. Що ж потрібно робити для того, щоб прищепити позитивний інтерес до школи і на чому акцентувати увагу? Знайомимося з територією. Як правило, територія школи не огороджена так, як територія дитячого садка і погуляти там можна без особливих проблем. Пройдіться з малюком, подивіться на будівлю, на спортивний майданчик. Періодично ходіть тією дорогою, якою потрібно буде дитині ходити кожен день в школу. Знайомимося з класом. Швидше за все у вас буде можливість перед початком навчального року відвідати школу і клас, в якому буде навчатися ваш першокласник. Так само можете допомогти класному керівнику приготувати клас до першого вересня. Позитивні історії - позитивний настрій. Читайте з малюком казки про школу, про те, як дітки там навчаються. Зараз дуже популярні казки про лісові школи. Дуже позитивні і навчальні оповідання. У школі багато цікавого. Розкажіть дитині, що в школі набагато більше цікавих занять, ніж просто уроки. Є заняття музикою, де можна співати, малювання, художня праця, спортивні заняття, а також захоплюючі поїздки і походи всім класом. Шкільні обіди. За тиждень до початку занять обговоріть зі своєю дитиною, що б вона хотіла їсти на обід. Звичайно, у кожній школі є безкоштовні обіди для учнів молодшої школи, але, з певних причин, багато батьків від них відмовляються. Запитайте малюка, що йому покласти з собою - бутерброд, круасан, сендвіч або щось інше. Не забудьте про ласощі на десерт. Все буде в кілька разів смачніше, якщо упаковано в спеціальну коробочку для шкільних обідів, яку можна без проблем купити. Знайомимося з однокласниками. Добре, якщо разом з вашою дитиною в одному класі будуть вчитися і інші дітки, яких вона знає. Але якщо таких немає, то варто з ними познайомиться або на підготовчих заняттях, або за кілька тижнів до занять, коли вчитель буде збирати батьків з дітками для знайомства. Розкажіть про свої шкільні роки. Впевнена, у кожного з нас є кумедні і цікаві історії зі свого шкільного життя, про які можна згадувати дуууже довго. Так чому б не поділитися ними зі своєю дитиною? Адже школа - це не страшно, це весело і захоплююче. Шкільна форма. Дозвольте своїй дитині самій вибрати шкільну форму, в якій їй захочеться ходити. Звісно, враховуючи шкільні вимоги. Збираємо портфель. Обов'язково разом з дитиною вибирайте шкільне приладдя, адже саме їй ними користуватися. А потрібно купувати дуже багато: портфель, пенал, зошити, олівці та багато іншого шкільного приладдя, без яких неможливо навчання в школі.

/Files/20200502_095926.jpg

/Files/20200502_100507.jpg

/Files/20200502_100318.jpg

/Files/20200502_100351.jpg

/Files/20200502_100539.jpg

Усміхайтесь!!!!!

«Під час великих потрясінь або труднощів завжди краще продовжувати займатися справою, направляючи свою злість та енергію на щось позитивне», – Лі Якокка

Кажуть, що людина живе тим, на чому зосереджена її увага. Тому коли ситуація виходить з-під контролю й здається, що ви не знаєте «з чого почати», лише терпіння та певна частка оптимізму допоможуть впоратися з проблемою без згубних наслідків. Якщо ж ви оберете негатив, він спричинить зайвий емоційний дисбаланс та стане причиною ще більшого стресу, неспокою й злості. Спокійна усмішка допоможе досягти більшого. У більшості випадків конфлікти розпалюються між близькими людьми. У подібних ситуаціях є два варіанти розвитку подій: ми втрачаємо контроль або ж намагаємося максимально раціоналізувати те, що відбувається. Вибір на користь того чи іншого варіанту залежить від здатності контролювати власну імпульсивність та бути гранично уважним. Тут буде набагато правильніше використовувати відкритість розуму, що дозволить «заспокоїти хвилі». «З посмішкою простіше досягти бажаного, ніж з мечем», – Вільям Шекспір. Суть не в тому, щоб в суперечці хтось переміг, а хтось програв. Урок, отримає той, хто діяв більш врівноважено. Мирний діалог, своєчасна усмішка та розслаблена поведінка у відповідь на агресію обов’язково стануть в пригоді й в інших ситуаціях в майбутньому. Ось чому кажуть: «Якщо хочете чогось досягти, усміхайтеся». Злість – це дорога в нікуди. Гнів призводить до безвихідних ситуацій. Він заважає слухати й бути почутими, не дозволяє розуміти довколишніх й бути зрозумілим для них. Коли сердимося, ми вже не бачимо нічого, окрім власного его. Жодна зі сторін конфлікту не думає про те, що може помилятися, що нав’язує свої ідеї, а не пояснює їх, або що приймає як належне пояснення, які можуть не мати нічого спільного з реальністю. «Злитися – це все одно що хапатися за розпечене вугілля, щоб кинути його в іншу людину. Єдиний, хто отримає опіки, це ви самі», – Будда. Гнів затуманює розум розлючує людину, змушуючи її повірити в неможливість своєї помилки. А ще людина може навіть не усвідомлювати, що перемога в битві нічого їй не принесе, тому що вона не знає, про що думає її опонент, або тому, що в підсумку вона повірить в неправду. Спокійне вирішення складної ситуації. З іншого боку, той, хто посміхається перед лицем труднощів, виявляється більш стійким, ніж той, хто злиться. Така людина розуміє, що роздуми й аналіз – це найгірші вороги зарозумілості та грубості, часто породжувані гнівом. Більш того, вона отримує цінний досвід пошуку розв’язання проблеми, відкриваючи для себе терпимість. Дуже важливо вміти слухати й поважати чужу думку, яка не схожа на нашу, як і пам’ятати, що всі ми робимо помилки (і в мові, і у вчинках). Звучить банально, але вміння контролювати себе в складні часи допомагає впоратися зі власними поривами люті. Мова йде не про те, щоб дивитися на проблеми крізь пальці, а про те, щоб навчитися максимально ефективно управляти цими поривами.

Світ психології

Пізнай себе – упізнаєш увесь світ. Сократ

23 квітня святкують Всеукраїнський день психолога.

/Files/obshaya-psihologiya-eto-osnovi-i-predmet-obshej-psihologii-obshaya-i-socialnaya-psihologiya_2.jpg

Психологія – надзвичайна наука. Це наука про людську душу. Вона допомагає людині пізнавати себе, вирішувати проблеми, навчатися керувати своєю поведінкою, долати труднощі й радіти кожній хвилині життя.

Світ психології надзвичайно цікавий. Пропонуємо,Вам, заглянути в нього глибше.

7 фактів про людську психологію

1. Правило 7 ± 2. Виявляється, наша короткочасна пам'ять здатна утримувати одночасно тільки від 5 до 9 інформаційних блоків. Це означає, що ми, наприклад, можемо запам'ятати не більше 9 цифр, причому всього на 20-30 секунд. Якщо не повторювати інформацію регулярно, то невдовзі у нашій голові від неї й сліду не залишиться.

2. Людина може зосередити свою увагу на максимальному рівні тільки на 7 хвилин. Як би ви не були зацікавлені в поточному питанні, уважно слухати співрозмовника ви зможете не більше 7 хвилин поспіль, потім у вашій голові стануть виникати зустрічні питання, думки на інші теми.

3. Згідно зі спостереженнями психологів, більшість людей проводить 30% свого часу в мріях. Це можуть бути роздуми про своє майбутнє, уявлення можливого результату подій. Таке проведення часу корисно: мрійники, що витають в хмарах, мають більш розвинену уяву і краще справляються з поставленим завданням, оскільки можуть легко придумати відразу кілька варіантів рішення.

4. На набуття якої-небудь звички, не важливо – шкідливої чи корисної, людині потрібно в середньому 60 днів. Саме стільки часу потрібно, щоб ритуал укорінився в звичайному житті.

5. Людина не може мати велику кількість друзів. Психологи запевняють, що тисячі підписників у соціальних мережах – це лише ілюзія кола спілкування. Насправді, людині властиво мати дружні зв'язки лише з людьми в кількості 50-150 чоловік.

6. Їжа, інтимність і небезпека – ось три речі, які завжди будуть привертати особливу увагу людей в силу важливості їх інстинктів. Помічали, що рідко яка людина зможе пройти мимо сцени аварії, не зупинившись або не постаравшись розгледіти, що там сталося? Причина проста: ще з давніх часів в людині закладений інтерес до того, що можна з'їсти, щоб залишатися ситим і здоровим, з ким можна розмножуватися для продовження роду, чого уникати, щоб вижити.

7.Очікування і бездіяльність змушує людину нервувати, тому в подібних ситуаціях рекомендується зайняти себе читанням або переглядом новин в газетах або на планшеті, щоб не псувати настрій через дрібниці.

Мотивація дитини до навчання в умовах карантину

Перебуваючи вдома на карантині, діти сприймають його як канікули. Це сприяє розслабленню і бажанню розважатися, та аж ніяк не вчитися. Проте, навіть за таких умов навчання, необхідно продовжувати, щоб потім не виникло суттєвих труднощів у «наздоганянні» навчального матеріалу. Як же мотивувати дитину до навчання під час карантину? Ось низка рекомендацій, які можуть стати вам у пригоді.

1. Стимулюйте дитину до навчання, керуючись її мотивами навчальної діяльності. Мотив – це внутрішня спонука до активності, покликана задовiльнити певну потребу. Існують різні мотиви навчальної діяльності. Вчені (Л.І. Божович, М.І. Алексєєва) виділяють такі: пізнавальний, утилітарний, соціальний, професійний, мотив страху покарання, мотив престижу.

Найкращим мотивом навчальної діяльності є пізнавальний, при якому дитина навчається тому, що їй цікаво пізнавати дійсність і отримувати задоволення від своїх інтелектуальних зусиль. Таких дітей не потрібно стимулювати до навчання, для них воно є природнім, як невід’ємна і приємна частина їхнього життя. Такi люди охоче займаються самоосвітою, як під час навчання, так і впродовж усього життя. Та, на жаль, пізнавальний мотив навчання зустрічається нечасто.

За утилітарного мотиву дитина навчається тому, що розраховує отримати від цього певну вигоду. Якщо це стосується вашої дитини, ви можете стимулювати її до навчання під час карантину, надаючи їй натомість певні блага, які мають для неї важливе значення, які задовiльняють її потреби. А потреби, як і мотиви, теж бувають різні. Уважні батьки знають усі потреби, які мають їхні діти. Якщо ви з цим ще не розібралися, то саме час. Випишіть усі потреби, які на даний час має ваша дитина. Їх потрібно виписати, а не просто обдумати, для того, щоб згадати та взяти до уваги їх усі, а також краще усвідомити. Адже саме на них ви й будете робити акцент, стимулюючи свою дитину до навчання, як під час карантину, так і в подальшому. Зверніть увагу, що мова йде не про базові людські потреби: в їжі, відпочинку тощо. Говориться про потреби, зав’язані на інтересі: перегляд мультфільмів або фільмів, відеоігри, нові іграшки чи модний одяг, похід або поїздка в цікаве для дитини місце тощо. Це може бути якийсь один цінний для дитини подарунок, наприклад, нова іграшка. Або ж можна розробити цілу систему заохочень. Наприклад: почитав параграф – отримав перегляд мультфільма; виконав вправу – можеш пограти у відеогру. Та пам’ятайте: Білл Гейтс, Стів Джобс, а також інші керівники технологічних компаній суттєво обмежували доступ своїх дітей до комп’ютерів без навчальної потреби. Тож за комп’ютером (а під цим словом ми маємо на увазі усі ґаджети) дитині не слід проводити більше 10-20 хв. за один раз залежно від віку.

Соціальний мотив навчання відображається у почутті обов’язку дитини чи в переконанні, що так добре, як вона, це завдання не виконає ніхто. Якщо ваша дитина має цей мотив, можна піти на хитрість, попросивши пояснити вам її навчальний матеріал, у якому ви не розбираєтесь. Та перед цим дитині самій потрібно буде його вивчити. Такі діти особливо чутливі до похвали. Тож хваліть дитину за кожне виконане завдання і за відповідальність, із якою вона навчається навіть під час карантину. Зауважуйте також, що вчителі сподiваються, що вона буде сумлінно виконувати завдання.

Професійний мотив навчання, яким можуть керуватися учні переважно старших класів, а також студенти, полягає у тому, що людина навчається задля свого успішного професійного майбутнього, адже здобуті знання планує використовувати в професійній діяльності. Тож для дітей, які мають цей мотив навчання, підійдуть заохочувальні фрази типу: «Незважаючи на карантин, ти маєш продовжувати заняття, щоб стати хорошим професіоналом», «Сідай за навчання, адже тобі потрібно добре здати ЗНО, щоб піти навчатися далі туди, куди ти хочеш» і т. ін.

Деякі діти навчаються через страх покарання за неуспішність. Це найгірший із мотивів, адже вiн є гарним підґрунтям для розвитку страху перед новими починаннями та ризикованими кроками в дорослому житті, які могли б привести до успіху. Як відмічають американські психологи Д. Мак-Клелланд і Д. Аткінсон, якщо людина орієнтована на успіх, вона не відчуває суттєвого страху перед невдачею, а якщо на уникнення невдачі, то буде сумніватися, коливатися при прийнятті рішення. Тому краще замінити цей мотив хоча б на утилітарний. Продовжуючи приклад із ґаджетами, можна замiнити слова: «Якщо ти не прочитаєш оповідання, то не будеш грати в комп’ютерну гру» на такі: «Якщо ти прочитаєш оповідання, то зможеш пограти в комп’ютерну гру». Саме таким простим перефразуванням мотив страху зміниться на мотив вигоди.

Ознакою мотиву престижу в навчанні є те, що дитина, гарно навчаючись, намагається завдяки цьому посісти певне місце в класі та школі загалом, отримати авторитет в очах учнів і вчителів. Якщо ви впізнаєте в цьому свою дитину, тодi під час карантину стимулюйте її до навчання, періодично повторюючи фрази на кшталт: «Ось закінчиться карантин і тоді подивишся, хто у вас у класі найкраще читає», «Усі так не хочуть навчатися під час карантину, а ти прийдеш до школи з найкращими знаннями» тощо.

2. Стимулюйте дитину до навчання, показуючи власний приклад.

Наразі на карантині знаходяться не лише діти, але й батьки. Всім відома фраза «Діти нас не чують. Діти нас дивляться». Тож точно так само, як ваша дитина має продовжувати навчання під час карантину, ви маєте продовжувати свою роботу за тим же графіком і розпорядком. Якщо батьки замість того, щоб активно працювати, знаходячись на карантині, будуть лежати на дивані й дивитися телевізор, просиджувати в ґаджетах, теревенити по телефону, те саме захочуть робити й діти. Й це буде справедливо! Якщо ви хочете, щоб ваша дитина продовжувала навчання під час карантину, а не била байдики, продовжуйте вдома свою професійну роботу. З ранку й до вечора в домі має бути створена атмосфера активної діяльності (професійної і навчальної).

3. Продовжуючи попередню рекомендацію, варто створити розпорядок дня на час карантину. Дорослі та діти мають прокидатися у звичний «докарантинний» час, робити зарядку, снідати та приступати до виконання своїх навчальних і професійних обов’язків, інтенсивність яких зменшується з наближенням вечора, та лягати спати також у звичний час. Навчання під час карантину має відбуватися у вранішні години, коли організм дитини найбільш підготовлений до інтелектуальної роботи. Як показує практика, найбільшу проблему під час карантинного навчання складає читання. Якщо завдання із математики або мови дитина може виконати відносно швидко, то читання великих обсягів матеріалу викликає у дитини протест, як внутрішній, так і зовнішній. Задля вирішення цієї проблеми на допомогу знову поспішає особистий приклад. Сучасні діти не читають тому, що сучасні батьки не читають. Якщо в домі немає книг, якщо дитина ніколи не бачила своїх батьків із книжкою в руках, як їй зрозуміти, для чого потрібно читати? Ви можете взяти якусь книгу, пов’язану з вашою професійною діяльністю, сісти поруч із дитиною і читати. Або ж читати її книгу разом із нею. Можна попросити дитину почитати в слух, обговорюючи, аналізуючи прочитане. Це сприяє не тільки карантинному навчанню, але й емоційному зближенню, якого, на превеликий жаль, так часто не вистачає дітям і батькам.

4. Станьте вчителем. Ця рекомендація підійде в тому випадку, якщо на карантині ви не займаєтеся професійною діяльністю (ви не маєте роботи чи ваша професія того не потребує). Втільте в собі образ вчителя, перетворивши навчання на цікаве дійство. Скажімо, ви можете розробити для дитини наочний матеріал: знайдіть і роздрукуйте зображення історичних персонажів, біографію яких дитина має вивчити під час карантину, підберіть документальні чи художні відео про життя цих людей, про історичні події, в яких вони фігурували, та перегляньте все це разом із дитиною. Якщо дитина має вивчити вірш, зробіть це разом із нею (можна на швидкість). Коли вам дозволяють знання, уміння, навички, продемонструйте дитині, як діє закон фізики, який вона в даний час вивчає. Можливо, в вас відкриється несподіваний талант до вчителювання або ви усвідомите, як багато робить вчитель задля розвитку наших дітей.

Консультація для батьків. Підліток. Який він?

Бути підлітком дуже важко. Підліток проходить через тяжкі випробування у пошуках власного шляху у новому для нього світі. Підлітковий вік – час змін, бурхливого розвитку. Зміни відбуваються і в пізнавальній діяльності, і в особистості, і в міжособистісних стосунках. У кожного ці зміни відбуваються у різний час. Деякі підлітки розвиваються швидше, деякі в чомусь відстають від інших, а в чомусь випереджають своїх однолітків. Наприклад, дівчатка розвиваються швидше за хлопчиків. Але і розвиток кожної людини відбуваються нерівномірно.

ЩО ЗАВАЖАЄ ДОРОСЛИМ У СПІЛКУВАННІ З ПІДЛІТКАМИ. Звичка бачити у своєму синові чи доньці дитину.Прагнення будь-якою ціною досягти свого. Позиція: «Я вже бачив життя, а ти – вчися». Очікування того, що підліток буде беззаперечно слухатися дорослого.

ЩО НЕ ЛЮБЛЯТЬ ПІДЛІТКИ. Тиск з боку дорослих. Моралі, моралізаторство. Коли їм «лізуть в душу» Коли рішення приймають за них, тобто позбавляють самостійності. Заборони.Коли в сім’ї немає рівноправності між ними і дорослими.

ОСНОВНІ ПРИНЦИПИ СПІЛКУВАННЯ З ПІДЛІТКАМИ. Поважайте особистість підлітка. Пам’ятайте: підліток – не дитина, він – особистість, яка дорослішає. Спілкування ґрунтуйте на позиції співробітництва. Використовуйте принцип партнерства.

ЯК НАЛАГОДИТИ ЕФЕКТИВНЕ СПІЛКУВАННЯ І ВЗАЄМОДІЮ З ПІДЛІТКАМИ. Дослухайтеся до думки сина (дочки), але не ґрунтуйтеся тільки на його (її) бажаннях. Цінуйте у підлітку як слухняність, так і незалежність. Обговорюйте проблеми і приймайте рішення разом.Встановіть правила та твердо впроваджуйте їх у життя, але не вважайте, ніби ви не можете помилитися. Пояснюйте мотиви своїх вимог та заохочуйте обговорення їх з підлітком.Владу використовуйте лише через необхідність. Якщо помилилися чи були несправедливі, визнайте це. Підліток пробачить вам помилку. А ось миритися з тим, що ви «завжди маєте рацію» він не буде. Пам’ятайте: ваші стосунки – у ваших руках.

МОЛОДЬ ОБИРАЄ ЗДОРОВИЙ СПОСІБ ЖИТТЯ!

З метою профілактики та запобігання поширенню наркоманії,тютюнопаління та вживання алкогольних напоїв серед учнів, з метою захисту школярів від негативного впливу дії психоактивних речовин і зміцнення здоров’я всіх учасників освітнього процесу, у Воронізькій ЗОШ ім. П.Куліша були проведені такі заходи: бесіди та лекції «Тютюнопаління-звичка,що вбиває», «Вживання психотропних засобів серед підлітків», «Наркоманія- соціальна проблема та шляхи боротьби з нею», керовані перегляди відеофільмів «Правда про наркотики», «Запобігання шкідливим звичкам», анкетування учнів підліткового віку з метою раннього виявлення схильності до залежностей, тренінги «Молодь обирає здоров’я», «Складові здорового способу життя», «Мій вибір-здоровий спосіб життя».

Постійно проводиться індивідуальна робота з учнями, які потрапили в складні життєві обставини з метою недопущення вживання алкогольних та наркотичних засобів серед учнів.

День відкритих дверей у Шосткинсьму інституті СумДУ-профорієнтаційний захід для старшокласників.

20.12.19 року у Шосткинському інституті СумДУ відбувся день відкритих дверей. Учні старших класів Воронізької ЗОШ разом із класними керівниками та психологом відвідали захід. Учні мали змогу ознайомитись з матеріально-технічною базою інституту, прослухати представників різних кафедр щодо спеціальностей, які можна отримати у вищому навчальному закладі, на власні очі побачити досліди в хімічних лабораторіях . Спеціалісти закладу запросили майбутніх студентів до навчання, надали інформацію щодо правил вступу до навчального закладу.

/Files/5.jpg

/Files/6.jpg

Малювання кавою-сучасний вид арт-терапії

новорічних свят психологічною службою Воронізької ЗОШ проведено цикл занять та майстер-класів із арт-терапії для педагогів та учнів опорного закладу та філії. Дорослі та діти з задоволенням малювали кавою, робили кавову висипку новорічних малюнків, слухали легенди про походження кави та історії про виникнення і розвиток кавового мистецтва-coffe-art. Учасники мали змогу пригостися запашним напоєм!

Психологічна служба вітає всіх працівників та учнів школи з наступаючим Новим роком та Різдвом Христовим!

/Files/10.jpg/Files/1.jpg/Files/3.jpg/Files/4.jpg

/Files/2.jpg

Міжнародна акція „16 днів проти насильства”

Впродовж останніх років з 25 листопада до 10 грудня в усіх регіонах України проходить акція “16 днів проти насильства”

Акція “16 днів проти насильства”

Акція “16 днів проти насильства”

Дати проведення акції є символічними. Вони створюють символічний ланцюжок, поєднуючи заходи проти насильства стосовно жінок та дії щодо захисту прав людини, підкреслюючи, що будь-які прояви насильства над людиною, незалежно від її статі, є порушенням прав людини.

25 листопада увесь світ відзначає Міжнародний день боротьби за ліквідацію насильства над жінками;

1 грудня – Всесвітній день боротьби із СНІДом.;

2 грудня – Міжнародний день боротьби за скасування рабства;

3 грудня-Міжнародний день людей з обмеженими фізичними можливостями;

5 грудня- Міжнародний день волонтера;

6 грудня – річниця з дня “Монреальської різанини”, коли 14 жінок-студенток були вбиті злочинцем лише через те, що “вони були феміністками”;

9 грудня- Міжнародний день боротьби з корупцією;

10 грудня- Міжнародний день прав людини.

/Files/20191126_142832.jpg

У Воронізькій ЗОШ було організовано проведення заходів, спрямованих на те, щоб привернути увагу учнів до проблем насильства в сім'ї, торгівлі дюдьми, захисту прав дітей та жінок, профілактиці СНІДу, проблемам людей з обмеженими можливостями.

Інформаційно-просвітницька робота, в першу чергу, була направпена на збільшення знань про всі форми насильства. Ми прагнули донести до дитини розуміння того, що насильство є порушенням прав людини. Кожен з нас має сказати "НІ!" насильству у власній родині. Адже сім'я-це саме те місце, яке має бути світлим затишком, острівцем комфорту і безпеки у нашому бурхливому світі.

До заходів залучилися представники РЦСССДМ. З учнями старших класів вони провели заняття щодо профілактики булінгу в учнівському середовищі. Класними керівниками школи були проведені виховні години на хвилюючі теми. Також проводилися індивідуальні бесіди з учнями та їх батьками.

Проведені заходи стали приводом для аналізу власних дій, вчинків, переосмислення цінностей. Сприяли вихованню в учнів людяності, відповідальності, любові до ближнього, поваги до гідності іншої людини, свідомого ставлення до своїх прав та обов'язків, а також шанобливе ставлення до людей хворих на ВІЛ

У Воронізькій ЗОШ були проведені заходи з запобігання торгівлею людьми

/Files/images/2.jpg

Серед найголовніших порушень прав людини в сучасному світі актуальним є злочин, який має багато назв – «біле рабство», «торгівля людьми», «контрабанда людьми». За оцінками експертів щорічно 1-2 мільйонів людей стають «живим товаром».

Поняття «торгівля людьми» охоплює широке коло соціальних явищ. Предметом торгівлі може бути будь-яка особа незалежно від статі та віку: чоловіки – з метою експлуатації в праці, діти – з метою використання у жебрацтві, жінки – для сексуального рабства, будь-які особи – для вилучення і трансплантації органів. Наша країна плідно працює для запобігання торгівлею людьми.

З метою підвищення рівня знань учнів щодо поняття «торгівля людьми», прав та свобод громадян, державних та міжнародних документів про боротьбу з торгівлею людьми у школі було організовано проведення просвітницько-профілактичних заходів на теми «Запобігання торгівлі людьми», «Боротьба з торгівлею людьми» та «Не стань жертвою торгівлею людьми», а саме: з учнями 9-11класів заняття на теми «Безпечне працевлаштування», «Туристична подорож за кордон», «Міжнародні та державні акти щодо запобігання торгівлі людьми», з учнями 5-8 класів - «Торгівля людьми. Міф чи реальність?», «Як уберегти себе від пастки рабства?»

“16 днів проти насильства”

Міжнародна спільнота щорічно підтримує акцію “16 днів проти насильства”. Тисячі громадян та сотні державних і громадських організацій з більш ніж 100 країн світу активізують з 25 листопада по 10 грудня свої зусилля заради об’єднуючої мети:збільшити розуміння та обізнаність про всі форми насильства у співвітчизників, створити в конкретному регіоні або окремій державі соціальний простір, вільний від насильства.

До акції долучилися учні та вчителі нашоі школи. Вони взяли участь в бесідах, лекціях, тренінгових заняттях, диспутах та виховних годинах, присвячених даній тематиці.

/Files/photogallery/20181127_124208.jpg

/Files/photogallery/20181128_104337.jpg

Превентивне виховання в школі

Превентивне виховання - це комплексний цілеспрямований вплив на особистість у процесі її активної динамічної взаємодії із соціальними інституціями, спрямованої на фізичний, психічний, духовний, соціальний розвиток особистості, вироблення в неї імунітету до негативних впливів соціального оточення, профілактику і корекцію асоціальних проявів у поведінці дітей і молоді, на їх допомогу і захист.

З метою профілактики правопорушень серед підлітків, 14.11.18р. 15 учнів7Б класу відвідали відділок поліції в м. Шостка. Працівники відділку ознайомили дітей із наслідками кримінальних та адміністративних правопорушень. Були висвітлені питання: вживання алкоголю, боулінг та кібербулінг, крадіжки, групи смерті в соцмережах, фізичне та психологічне насилля.

/Files/photogallery/744/20181114_142105.jpg

/Files/photogallery/744/20181114_140221.jpg

Адаптаційний процес у школі

Так як досвід роботи показує, адаптація дитини до школи відбувається не одразу, тривалість і перебіг цього складного процесу залежить як від фактора навчального середовища (режиму, змісту, методів і засобів навчання, обсягу навчального навантаження), так і від стану здоров’я та працездатності. Крім того, це не тільки нові умови життя та діяльності, а й нові контакти, нові стосунки, нові обов’язки.

Для полегшення процесу адаптації першокласників до школи працює ввесь колектив. Наприкінці вересня психологом школи проведено діагностику первинної психологічної адаптації. Учні, що мали низький рівень адаптації були залучені до корекційно-розвивальних занять, з батьками та педагогами проведено консультативні бесіди.

/Files/photogallery/fbbhfghxdf.jpg

/Files/photogallery/efrdghdrtyhry.jpg

Толерантність врятує світ

Міжнародний день терпимості був оголошений ЮНЕСКО у листопаді 1995 року з нагод 50-річногол ювілею цієї організації ї відзначається щорічно 16 листопада.

До цієї дати приурочений тиждень «Толерантності» в школі. До участі в заходах залучені всі учні та педпрацівники. Мета проведення заходів: навчати учасників навчально-виховного процесу толерантності в спілкуванні та взаємодії з оточуючими, умінню сприймати та розуміти оточуючих людей, розвивати культуру спілкування, знайомити з загальнолюдськими цінностями. Розвивати вміння розрізняти поняття людяності, співчуття, поваги, милосердя, вихованості, толерантності, співробітництва. Розширювати словниковий запас, розвивати гнучкість мислення. Надати певні знання про можливості виходу з життєвих ситуацій.

Учні прослухали лекцію «Я маю право ї оточуючі теж…», взяли участь в тренінгових та інтерактивних заняттях, бесідах - «Стежинкою добра», «Мандрівка в країну толерантності», «Толерантність до інших: учимося співчувати», «Риси толерантної особистості», «Квітка толерантності» та ін.

Проведені заходи дали можливість школярам ще раз пеконатися в тому, що у світі діють закони добра, терпимості, єдності, щирості, співпереживання та любові, а. Тиждень пройшов цікаво та змістовно, у всіх панував піднесений настрій.

/Files/photogallery/744/20180919_123300.jpg

/Files/photogallery/744/20181003_150003.jpg

/Files/photogallery/744/IMG_20181116_120152.jpg

Тиждень психології у школі

Психологія – надзвичайна наука. Це наука про людську душу. Вона допомагає людині пізнавати себе, вирішувати проблеми, навчатися керувати своєю поведінкою, долати труднощі й радіти кожній хвилині життя. Психологія формувалась упродовж століть і бурхливо розвивається в сучасних умовах. Таку роль психології в людському житті в ХХ столітті передбачив один із видатних психологів Жан Піаже. Він запевняв, що в ХХІ столітті психологія стане однією з провідних наук. І це в дійсності так.

Щороку в квітні проходить тиждень психології.

Мета проведення:

· підвищення психологічної компетентності учнів і вчителів школи;

· формування уявлень про важливість психологічної науки як однієї із складових людинознавства;

· сприяння розвитку особистості учнів;

· підвищення рівня довіри між усіма учасниками освітнього процесу.

Про початок тижня було оголошено на шкільній лінійці. Організовано виставку психологічної літератури в бібліотеці, оформлено стенд «Тиждень психології». Учні та вчителі взяли участь в іграх «Слідопит», «Веселка мрій», «Малюємо настрій», фотоконкурсі «Селфі з улюбленим вчителем», акції «Мій настрій», « Скринька мудрості», соціологічному опитуванні «Вчитель року на думку дітей». Також були проведені виховні години та тренінгові заняття, - « Моя родина – мій світ», «Подорож із Ням-нямом», «Школа моєї мрії», «Лідер та його команда» та інші.

/Files/photogallery/744/аотпта.jpg

/Files/photogallery/744/риа12.jpg

Обласний дистанційний проект «Мій світ психології»

З метою підвищення психологічної культури учнів як необхідної складової загальнолюдської культури особистості вже декілька років проводиться обласний дистанційний проект «Мій світ психології». Основними завданнями проекту є:

· розвиток в учнів здатності до рефлексії та уміння критично ставитися до себе, здатності розуміти основні питання пізнання, моралі та естетики;

· створення необхідних умов для підтримки обдарованих дітей;

· популяризація знань про психологію серед молоді;

· професійна орієнтація молоді на стадіях формування особистості.

В цьому році участь в конкурсі взяло двоє учнів нашої школи. Робота Чайки Марини, учениці 11 класу, ввійшла в число найкращих. Дівчина взяла участь в майстер класах (м.Суми), де мала змогу познайомитися з психологічними техніками та прийомами. Була нагороджена дипломом!

/Files/photogallery/744/1.jpg

/Files/photogallery/744/2.jpg

Професійно-психологічна придатність призовників до військової служби

/Files/photogallery/744/20171213_100920.jpg/Files/photogallery/744/20171213_101017.jpg/Files/photogallery/744/20171213_102748.jpg

13.12.17. здійснено вивчення індивідуально - психологічних особливостей призовників. В дослідженні, цього року, взяло участь 18 учнів школи. Професійно – психологічний відбір являє собою комплекс заходів, які сприяють раціональному розподілу призовників за спеціальностями, комплектуванню військових навчальних закладів курсантами та забезпечують відповідність психологічних якостей військових спеціалістів вимогам військово-професійної діяльності.

Психологічне обстеження дозволило о пізнавальні психічні процеси, емоційно-вольові якості та рівень нервово - психологічної нестійкості.

Проведення Всеукраїнської акції «16 днів проти насильства»

З 27.11.17 по 08.12.18 н.р в школі була проведена Всеукраїнська акція «16 днів проти насильства».

Мета проведених заходів:

- висвітлення гендерних питань;

- висвітленняпитаньзахиступравлюдинитаподоланняпроявівгендерноїдискримінації ;

- привернути увагу учнів до актуальної для українського суспільства проблеми подолання насильства в сім’ї;

- розгляд питань щодо попередження насильства та захисту прав жінок в Україні;

- сприяти утвердженню ненасильницької ідеології серед учнів.

До участібуло залучено учні 1-11 класів, вчителі та батьки. Проведені наступні заходи: виставка малюнків «Наша дружня родина», виступи перед батьками «Попередження насильства, жорстокості в сім`ї та в дитячому колективі», «Насильство над дітьми», анкетування «Чи гарні Ви батьки?», надані рекомендації по вихованню дітей.До міжнародного дня людей з обмеженими фізичними можливостями з учнями було проведено тренінгові заняття – бесіди «Ми обираємо – толерантність». До всесвітнього дня боротьби зі СНІДом, проведено урок–застереження «СНІД: подумай про майбутнє - обери життя». У дітей сформоване уяву про хворобу століття, вироблені поведінкові мотивації для збереження власного здоров’я.Для вчителів був проведений семінар-практикум «Запобігання насильству в учнівському середовищі». Вчителі обговорювали власні погляди на міжособистісну поведінку та необхідність висвітлення даної теми. Для менших учнів проведено тренінгові заняття «Гнів та здивування». Діти вчилися виражати свої емоції та почуття. Старші залучені до занять «Жертва насилля в сім`ї», де ознайомлені з видами насилля, стилями спілкування в сім`ї, та телефонами гарячої лінії з питань насилля та жорстокого поводження з дітьми.

/Files/photogallery/744/20171113_090658.jpg/Files/photogallery/744/20171122_143235.jpg/Files/photogallery/744/20171113_125302.jpg/Files/photogallery/744/20171113_090042.jpg

Організація та здійснення працівниками психологічної служби супроводу дітей з особливими освітніми потребами

Кожна дитина – особлива, це беззаперечно. Але все ж є діти, про яких говорять «особливі» не для того, щоб підкреслити унікальність здібностей, а задля того, щоб відмітити ті особливі потреби, які відрізняють їх від інших дітей. Незалежно від стану здоров’я, наявності фізичного чи інтелектуального порушення, кожна людина має право на повноцінне життя, освіту, якість якої не відрізняється від якості освіти решти людей. Саме цей принцип є основним в організації інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами.

Основним завданням педагогічного процесу в контексті інклюзивної освіти має стати створення особливої емоційно-когнітивної (пізнавальної) установки щодо «особливої дитини», а саме: в освітньому закладі має домінувати не жаль до такої дитини, а турбота, емпатійність, чуйність і тактовна взаємодія, з одного боку, а з іншого – ставлення до неї як до рівноправного члена колективу.

Здійснення інклюзивної освіти потребує організації належного психолого-педагогічного супроводу усіх учасників освітнього процесу: дітей та дорослих (фахівців різних напрямків, батьків, адміністрації).

З метою супроводу інклюзивного навчання в нашій школі був проведений семінар – тренінг для вчителів «Інклюзивна освіта в загальноосвітній школі».Мета: розкрити зміст інклюзивного навчання, поділитися досвідом, допомогти спеціалістам адаптуватися до роботи в інклюзивному класі, сприяти розвитку інклюзивної освіти в школі.

/Files/photogallery/744/1508346902666_149.jpg

/Files/photogallery/744/1508346821578_143.jpg

/Files/photogallery/744/1508346989032_156.jpg

Протидія торгівлі людьми

Вже традиційно, вересень присвячений протидії торгівля людьми.

Мета проведенихзаходів:

· поінформувати учнів про явище торгівлі людьми;

· сформувати у школярів навички обережної поведінки та вміння захищати власну гідність;

· допомогти усвідомити актуальність зазначеної проблеми та виявити причини, що її породжують;

· поінформувати учнів про ймовірні ризики та шляхи запобігання потрапляння в ситуації, пов’язані з торгівлею людьми;

· формування в учнів моделі безпечної та конструктивної поведінки в ситуаціях ризику стати «живим товаром»;

· формування толерантного ставлення до постраждалих від торгівців людьми та ін.

До участібуло залучено учнів 2-11 класів.Проведено наступні заходи: заняття з елементами тренінгу «Торгівля людьми, як вона є», «Підвищуємо рівень усвідомлення проблеми торгівлі людьми», «Людина живий товар?»,« Як не стати жертвою торгівлі людьми», заняття-тренінги «Попередження торгівлі людьми», «Тільки здається, що торгівля людьми – міф» , «Як потрапляють в рабство – історії з життя», виховну годину «Що таке торгівля людьми?», анкетування «Що таке торгівля людьми?», бесіду « Торгівці людьми. Хто вони?». Учні випускних класів переглянули відеофільм «Станція призначення – життя» та мали змогу його обговорити. Також, оформлено інформаційний стенд.

/Files/photogallery/744/20171123_110703.jpg

/Files/photogallery/744/IMG_20170918_104205_1.jpg

Адаптація першокласників

З перших днів шкільного навчання для першокласників починається нове і цікаве життя. Але, як і будь що нове, воно не може бути сприйняте без перешкод.

Для дитини змінюється все: режим, форма подання інформації, навантаження, вимоги та ін. Тому дуже важливо людину зрозуміти та вчасно підтримати.

В перші дні перебування дитини в школі, психологічною службою проводиться діагностика готовності до шкільного навчання. В цьому році всі учні готові до шкільного навчання. Отже можуть успішно почати свій шкільний шлях.

На сьогоднішній день учні знаходяться на процесі адаптації. Виділяють групи дітей, які адаптуються швидко, середньо чи важко.Під час легкої адаптації стан напруження організму компенсується протягом першої чверті навчання. Середня адаптація триває до півроку.Віникають порушення самопочуття та здоров’я. У частини дітей адаптація до школи проходить важко, при цьому порушення здоров’я спостерігаються від початку до кінця навчального року.

Для профілактики виникнення дезадаптації в учнів нашої школи, вже з першого тижня, з ними проводиться корекційна програма «Лісова школа».

По закінченню 3 тижнів буде проведено діагностику первинної адаптації. За її результатами буде можливо надати більш конкретні допомогу кожному учню.

/Files/photogallery/744/20171116_090029.jpg

/Files/photogallery/744/20171116_090940.jpg

Запобігання торгівлі людьми

Торгі́вля людьми́ — протизаконна торгівля людьми в цілях комерційної сексуальної експлуатації або примусової праці: це сучасна форма рабства. Ця діяльність є найшвидше зростаючою кримінальною діяльністю у світі і пов'язана з незаконною торгівлею зброєю, як другою за величиною після торгівлі наркотиками.

Зазвичай вересень присвячений запобіганню проблемі торгівлі людьми.

Мета заходів:

  • Увести в проблему поняття «торгівля людьми», «рабство», давши визначення цього феномена;
  • поінформувати учнів та учениць про явище торгівлі людьми;
  • привернути увагу учнів та учениць до гендерних проблем, пи­тань про честь та гідність людей як соціобіологічних істот;
  • поінформувати школярів про причини та наслідки тендерної дискримінації;
  • сформувати у школярів навички обережної поведінки та вмін­ня захищати власну гідність,
  • толерантного ставлення до постраждалих від торгівлі людьми;
  • власне ставлення до торгівлі людьми як порушення прав людини та ганебного явища сучасності

З метою профілактики було проведено такі заняття: «Торгівля людьми – страшний злочин проти людства»; «Протидія торгівлі дюдьми»; «Протидії торгівлі людьми» до Міжнродного дня боротьби за скасування рабства»; « Як не стати жертвою торгівлі людьми»; «Торгівля людьми – ганебне явище сучасності!»; «Моє життя – моя свобода»; «Що таке торгівля людьми?»; «Сучасне рабство»; «Торгівля людьми - грубе порушення прав громадянина». Було залучені учні 2-11 класів.

Кiлькiсть переглядiв: 608

Коментарi