/Files/20200502_095926.jpg


/Files/20200502_100507.jpg


/Files/20200502_100318.jpg


/Files/20200502_100351.jpg


/Files/20200502_100539.jpg

ПОДБАЙТЕ ПРО ВАШЕ ТІЛО - ЦЕ НА КОРИСТЬ ВАШОМУ МОЗКУ

Наш мозок не любить бездіяльності. На жаль чи на щастя, він постійно створює думки, плани, ідеї. Разом з тим, у цей непростий час мозок генерує ще й безліч тривог, переживань, найгірших сценаріїв. Як невід’ємна складова людського тіла, мозок щоразу на запит тривоги «А що якщо?» чи «Що робити?» у будь-який спосіб намагається задіяти тіло до механізмів виживання – боротьби чи втечі. У таких ситуаціях ми легко можемо потрапити в пастку, адже багато речей перебувають поза зоною нашого контролю. Так, тіло може відчувати власну слабкість у конкретних життєвих обставинах.

· Втім вихід із такої пастки є! Полягає він у ретельному, внутрішньому самоаналізі стосовно наявності тривожних думок.

· Є й інший варіант – це робота людини та її тіла через фізичну чи поведінкову активацію. У такий спосіб мозок концентрується суто на тому, що перебуває в зоні його безпосереднього контролю.

Тож як фізична активність може створити підґрунтя для позитивних змін у роботі головного мозку?

Враховуючи те, що під час карантину розмаїття фізичних активностей суттєво звужене, створюються всі умови для можливої депресії та почуття безсилля. У такій невизначеній ситуації пропонуємо вам подбати про власне тіло, а саме – підлаштувати свою щоденну рутину і зайнятися фізичною активністю.

Відомо, що саме фізична активність додає сил та енергії, покращує сон. На рівні психіки, фізичні вправи вдосконалюють здатність до планування та прийняття рішень, покращують настрій, знижують рівень тривоги та стресу, підвищують самооцінку. На біохімічному рівні, фізична активність стає природним джерелом для хімічних речовин мозку. Таким чином, у мозку збільшується рівень серотоніну, дофаміну, ендорфінів тощо.

/Files/673844.jpg

Ми склали список практичних порад, які допоможуть не потрапити в пастку депресивного настрою, тривоги та відчуття безпорадності під час карантину:

· Визначте перелік завдань, які можна виконувати вдома.

· Робіть невеличкі перерви під час виконання самих завдань: вийдіть на балкон чи терасу, поприсідайте, виконайте дихальні вправи тощо. У пригоді можуть стати заняття з йоги.

· Вранці зробіть зарядку. Навіть 5-хвилинна ранкова зарядка створить позитивний настрій на увесь день!

· Так чи інакше, мимоволі ми все ж переглядаємо соцмережі, або оновлення даних щодо перебігу COVID-19 в Україні та світі. Тож нехай перегляд стрічки новин стане для нас винагородою за виконані робочі завдання та фізичну активність упродовж перерви.

· Розділіть ту чи іншу фізичну активність з друзями, колегами, рідними. Поділившись своєю відповідальністю з близькими, ви підвищуєте ймовірність таки розпочати роботу над самовдосконаленням!

· Можливо, ваша домашня шухляда вже кілька років чекає на вас... Чи давно ви заглядали на вершечок своєї шафи? :)

· Складіть власний перелік фізичних активностей, які ви можете виконувати вже сьогодні.

· Ми можемо відчувати єдність із соціумом у боротьбі з коронавірусом. У щоденному спілкуванні з рідними, колегами, друзями зосередьтесь на позитивних способах адаптації до умов, в яких людство опинилось сьогодні.

Мотивація дитини до навчання в умовах карантину

Перебуваючи вдома на карантині, діти сприймають його як канікули. Це сприяє розслабленню і бажанню розважатися, та аж ніяк не вчитися. Проте, навіть за таких умов навчання, необхідно продовжувати, щоб потім не виникло суттєвих труднощів у «наздоганянні» навчального матеріалу. Як же мотивувати дитину до навчання під час карантину? Ось низка рекомендацій, які можуть стати вам у пригоді.

1. Стимулюйте дитину до навчання, керуючись її мотивами навчальної діяльності. Мотив – це внутрішня спонука до активності, покликана задовiльнити певну потребу. Існують різні мотиви навчальної діяльності. Вчені (Л.І. Божович, М.І. Алексєєва) виділяють такі: пізнавальний, утилітарний, соціальний, професійний, мотив страху покарання, мотив престижу.

Найкращим мотивом навчальної діяльності є пізнавальний, при якому дитина навчається тому, що їй цікаво пізнавати дійсність і отримувати задоволення від своїх інтелектуальних зусиль. Таких дітей не потрібно стимулювати до навчання, для них воно є природнім, як невід’ємна і приємна частина їхнього життя. Такi люди охоче займаються самоосвітою, як під час навчання, так і впродовж усього життя. Та, на жаль, пізнавальний мотив навчання зустрічається нечасто.

За утилітарного мотиву дитина навчається тому, що розраховує отримати від цього певну вигоду. Якщо це стосується вашої дитини, ви можете стимулювати її до навчання під час карантину, надаючи їй натомість певні блага, які мають для неї важливе значення, які задовiльняють її потреби. А потреби, як і мотиви, теж бувають різні. Уважні батьки знають усі потреби, які мають їхні діти. Якщо ви з цим ще не розібралися, то саме час. Випишіть усі потреби, які на даний час має ваша дитина. Їх потрібно виписати, а не просто обдумати, для того, щоб згадати та взяти до уваги їх усі, а також краще усвідомити. Адже саме на них ви й будете робити акцент, стимулюючи свою дитину до навчання, як під час карантину, так і в подальшому. Зверніть увагу, що мова йде не про базові людські потреби: в їжі, відпочинку тощо. Говориться про потреби, зав’язані на інтересі: перегляд мультфільмів або фільмів, відеоігри, нові іграшки чи модний одяг, похід або поїздка в цікаве для дитини місце тощо. Це може бути якийсь один цінний для дитини подарунок, наприклад, нова іграшка. Або ж можна розробити цілу систему заохочень. Наприклад: почитав параграф – отримав перегляд мультфільма; виконав вправу – можеш пограти у відеогру. Та пам’ятайте: Білл Гейтс, Стів Джобс, а також інші керівники технологічних компаній суттєво обмежували доступ своїх дітей до комп’ютерів без навчальної потреби. Тож за комп’ютером (а під цим словом ми маємо на увазі усі ґаджети) дитині не слід проводити більше 10-20 хв. за один раз залежно від віку.

Соціальний мотив навчання відображається у почутті обов’язку дитини чи в переконанні, що так добре, як вона, це завдання не виконає ніхто. Якщо ваша дитина має цей мотив, можна піти на хитрість, попросивши пояснити вам її навчальний матеріал, у якому ви не розбираєтесь. Та перед цим дитині самій потрібно буде його вивчити. Такі діти особливо чутливі до похвали. Тож хваліть дитину за кожне виконане завдання і за відповідальність, із якою вона навчається навіть під час карантину. Зауважуйте також, що вчителі сподiваються, що вона буде сумлінно виконувати завдання.

Професійний мотив навчання, яким можуть керуватися учні переважно старших класів, а також студенти, полягає у тому, що людина навчається задля свого успішного професійного майбутнього, адже здобуті знання планує використовувати в професійній діяльності. Тож для дітей, які мають цей мотив навчання, підійдуть заохочувальні фрази типу: «Незважаючи на карантин, ти маєш продовжувати заняття, щоб стати хорошим професіоналом», «Сідай за навчання, адже тобі потрібно добре здати ЗНО, щоб піти навчатися далі туди, куди ти хочеш» і т. ін.

Деякі діти навчаються через страх покарання за неуспішність. Це найгірший із мотивів, адже вiн є гарним підґрунтям для розвитку страху перед новими починаннями та ризикованими кроками в дорослому житті, які могли б привести до успіху. Як відмічають американські психологи Д. Мак-Клелланд і Д. Аткінсон, якщо людина орієнтована на успіх, вона не відчуває суттєвого страху перед невдачею, а якщо на уникнення невдачі, то буде сумніватися, коливатися при прийнятті рішення. Тому краще замінити цей мотив хоча б на утилітарний. Продовжуючи приклад із ґаджетами, можна замiнити слова: «Якщо ти не прочитаєш оповідання, то не будеш грати в комп’ютерну гру» на такі: «Якщо ти прочитаєш оповідання, то зможеш пограти в комп’ютерну гру». Саме таким простим перефразуванням мотив страху зміниться на мотив вигоди.

Ознакою мотиву престижу в навчанні є те, що дитина, гарно навчаючись, намагається завдяки цьому посісти певне місце в класі та школі загалом, отримати авторитет в очах учнів і вчителів. Якщо ви впізнаєте в цьому свою дитину, тодi під час карантину стимулюйте її до навчання, періодично повторюючи фрази на кшталт: «Ось закінчиться карантин і тоді подивишся, хто у вас у класі найкраще читає», «Усі так не хочуть навчатися під час карантину, а ти прийдеш до школи з найкращими знаннями» тощо.

2. Стимулюйте дитину до навчання, показуючи власний приклад.

Наразі на карантині знаходяться не лише діти, але й батьки. Всім відома фраза «Діти нас не чують. Діти нас дивляться». Тож точно так само, як ваша дитина має продовжувати навчання під час карантину, ви маєте продовжувати свою роботу за тим же графіком і розпорядком. Якщо батьки замість того, щоб активно працювати, знаходячись на карантині, будуть лежати на дивані й дивитися телевізор, просиджувати в ґаджетах, теревенити по телефону, те саме захочуть робити й діти. Й це буде справедливо! Якщо ви хочете, щоб ваша дитина продовжувала навчання під час карантину, а не била байдики, продовжуйте вдома свою професійну роботу. З ранку й до вечора в домі має бути створена атмосфера активної діяльності (професійної і навчальної).

3. Продовжуючи попередню рекомендацію, варто створити розпорядок дня на час карантину. Дорослі та діти мають прокидатися у звичний «докарантинний» час, робити зарядку, снідати та приступати до виконання своїх навчальних і професійних обов’язків, інтенсивність яких зменшується з наближенням вечора, та лягати спати також у звичний час. Навчання під час карантину має відбуватися у вранішні години, коли організм дитини найбільш підготовлений до інтелектуальної роботи. Як показує практика, найбільшу проблему під час карантинного навчання складає читання. Якщо завдання із математики або мови дитина може виконати відносно швидко, то читання великих обсягів матеріалу викликає у дитини протест, як внутрішній, так і зовнішній. Задля вирішення цієї проблеми на допомогу знову поспішає особистий приклад. Сучасні діти не читають тому, що сучасні батьки не читають. Якщо в домі немає книг, якщо дитина ніколи не бачила своїх батьків із книжкою в руках, як їй зрозуміти, для чого потрібно читати? Ви можете взяти якусь книгу, пов’язану з вашою професійною діяльністю, сісти поруч із дитиною і читати. Або ж читати її книгу разом із нею. Можна попросити дитину почитати в слух, обговорюючи, аналізуючи прочитане. Це сприяє не тільки карантинному навчанню, але й емоційному зближенню, якого, на превеликий жаль, так часто не вистачає дітям і батькам.

4. Станьте вчителем. Ця рекомендація підійде в тому випадку, якщо на карантині ви не займаєтеся професійною діяльністю (ви не маєте роботи чи ваша професія того не потребує). Втільте в собі образ вчителя, перетворивши навчання на цікаве дійство. Скажімо, ви можете розробити для дитини наочний матеріал: знайдіть і роздрукуйте зображення історичних персонажів, біографію яких дитина має вивчити під час карантину, підберіть документальні чи художні відео про життя цих людей, про історичні події, в яких вони фігурували, та перегляньте все це разом із дитиною. Якщо дитина має вивчити вірш, зробіть це разом із нею (можна на швидкість). Коли вам дозволяють знання, уміння, навички, продемонструйте дитині, як діє закон фізики, який вона в даний час вивчає. Можливо, в вас відкриється несподіваний талант до вчителювання або ви усвідомите, як багато робить вчитель задля розвитку наших дітей.

Всеукраїнська школа онлайн

Для дистанційного навчання під час карантину стартує освітній проєкт «Всеукраїнська школа онлайн», у рамках якого виходитимуть телеуроки з 11 предметів для учнів 5-11 класів. До проєкту долучилися 11 телеканалів: «ПлюсПлюс», «112 Україна», NewsOne, «Піксель», ZIK, «УНІАН ТБ», «Індіго», «Рада», «UA: Культура», «UA: Перший» та М1.

Телеуроки почнуть транслювати з 6 квітня. Предмети, які будуть викладатися в рамках проєкту: англійська мова, історія України, всесвітня історія, фізика, хімія, алгебра, геометрія, географія, українська мова та література, біологія.

Учні 5-11 класів зможуть вчитися просто в себе вдома. Достатьно ввімкнути телевізор і уважно слухати вчителів. Також уроки можна буде переглянути у Facebook та на Youtube.
Розподіл шкільних програм за телеканалами:
5-й клас – ПЛЮСПЛЮС, телеканал "112 Україна";
6-й клас – NEWSONE, Піксель;
7-й клас – ZIK;
8-й клас – УНІАН-ТБ, Індіго;
9-й клас – телеканал "Рада", UA Культура;
10-й клас – UA Перший;
11-й клас – М1.

БУДЬТЕ ЗДОРОВІ!


Канікули!

Шановні батьки та учні! Нагадуємо, що з 30.03.20 розпочалися весняні канікули, які триватимуть до 03.04.20. Діти відпочівають. Нехай Ваші діти набираються сил та енергії для того, щоб продуктивно попрацювати після канікул та відмінно завершити навчання.

Будь ласка, дотримуйтесь умов карантину! БУДЬТЕ ЗДОРОВІ!


Як запобігти захворюванню на коронавірус

Шановні батьки та здобувачі освіти, просимо вас звернути ОСОБЛИВУ УВАГУ на рекомендації лікарів України щодо профілактики та запобігання зараженню корона вірусною інфекцією!

Китайський коронавірус – це нова небезпечна хвороба, епідемія якої загрожує всьому світу.

В Україні корона вірусна інфекція вперше була діагностована 03 березня 2020 року в м. Черновці. На 30 березня 2020 в Україні нараховується 475 випадків захворювання, серед яких 10 летальних випадків, а вилікувавшихся – 6 осіб. У Сумській області – 6 випадків зараження (1 випадок летальний).

Звертаємо увагу, якщо ви захворіли - режим не постільний. Тобто не треба лежати, більше того постійне перебування в горизонтальному положенні збільшує ймовірність ускладнень, тому крутіться, займайте положення напівсидячи, якщо важко дихати - спробуйте спати на животі, це дуже допомагає.

Температура повітря є чи не найважливішим фактором при лікуванні. Вологість повітря повинна бути від 40% до 60%, а оптимальна температура становить 18-22 градуси.

Якщо Вам не хочеться їсти - можете не їсти, рідина - це окрема тема. Тим не менш, ви повинні розуміти, що вам зараз не потрібні ні гречка, ні м'ясні чи рибні консерви, вам потрібна їжа, яка легко засвоюється і містить вуглеводи.

Джерелом енергії є звичайна глюкоза і сахароза. Якщо нічого не хочеться, можна просто пити чай, соки, компоти. Відзначається, що кількість випитої рідини дуже важливо, адже при дефіциті рідини засихає мокрота в легких, що збільшує ймовірність ускладнень.

Якщо Ви будете тепло одягнені, будете дихати чистим прохолодним повітрям, дивитися хороше кіно, розмовляти з улюбленими людьми, багато пити рідини, промивати ніс сольовим розчином (якщо немає можливості купити, можете зробити самостійно в домашніх умовах: 1 чайна ложка на літр кип'яченої води) – Ви впораєтесь!

Якщо у людини температура вище 38 градусів та важко дихати, слід одразу викликати швидку допомогу!

Організм людини в переважній більшості випадків при самій мінімальній вашій допомозі готовий сам впоратися з гострою респіраторною вірусною інфекцією, в тому числі з коронавірусом. Вам просто потрібно створити для себе оптимальні умови!

Бережіть себе та будьте здорові!

Медсестра школи Черняховська І.А.

Діти на карантині: як правильно пережити вимушені канікули вдома

Зараз дуже непростий період для всіх, і помилково вважати, що діти нічого не помічають. Вони на це реагують, навіть якщо просто віддзеркалюють поведінку батьків.

ДІТЯМ ВАРТО РОЗПОВІДАТИ ПРАВДУ про те, що відбувається. Вони все помічають. Коли інформація відсутня, малеча починає застосовувати свою уяву та фантазію – це сприятливе підґрунтя для тривоги. Говорити потрібно лише правду, але спрощувати її: не використовувати складних термінів, не описувати детально наслідки захворювання. Те, як подавати інформацію, залежить від віку дитини. Дітям дошкільного віку, наприклад, можна пояснювати це через гру.

ПОЧАТИ ІЗ СЕБЕ. Насамперед батькам варто звернути увагу на своє ставлення до карантину та епідемії. Діти часто віддзеркалюють поведінку батьків, тож вони можуть передавати їм свою тривожність. Батьківська поведінка має транслювати спокій і впевненість, тоді у дитини буде розуміння того, що все вдасться подолати.

АКЦЕНТУВАТИ НА ДІЯХ. Можна розповісти про симптоми, які виникають під час цієї хвороби. Пояснити, що є вірус і багато людей хворіє, але й багато виліковується. Водночас наголосити на тому, що є способи, які допоможуть уникнути хвороби: залишатись вдома, частіше мити руки тощо.

Батьки мають бути максимально відкритими до запитань і давати правдиві відповіді. Якщо не знаєте чогось, можна разом із дитиною знайти інформацію у наукових статтях: бути дослідниками разом. Не можна ігнорувати її запити. За своєю природою діти дуже допитливі, вони потребують постійного потоку інформації для розвитку та формування нервової системи.

Діти до певного віку не можуть аналізувати інформацію та розуміти, де правда, а де ні. Батьки, які проговорюють те, що відбувається, допомагають малечі сформувати свою думку та бачення ситуації. Коли малюк поводиться пасивно і не запитує про вірус, ймовірно, у неї існує страх. Не розповідаючи про вірус, ми можемо підсилювати ці почуття. Тому варто знайти підхід до дитини й поговорити про ситуацію, що склалась.

«Карантин потрібно пережити»

Дорослим людям важко перебувати в ізоляції, а дітям це набагато складніше. Наше ставлення до дитини у цей період має бути толерантним, більш підтримувальним і спокійним, ніж зазвичай.

ЗБЕРЕГТИ ЗВИЧНИЙ РЕЖИМ ДНЯ. Розпорядок дня – це те, що дає почуття безпеки дитині. Тобто лягати спати і прокидатись у той самий час, снідати, обідати й так далі. Звісно, у режимі карантину відтворити його на 100% буде складно, але треба постаратись зберегти основні пункти.

СТАВИТИ РЕАЛІСТИЧНІ ВИМОГИ. На час карантину з дітьми батьки, ймовірно, не зможуть працювати на тому ж рівні, що раніше. І діти не зможуть вчитись так само ефективно, як за звичайних умов. Це певний період, який мине і до якого варто адаптуватись. Карантин потрібно пережити, й далі буде по-іншому.

ПОЯСНЮВАТИ ДИТИНІ, ЩО ХТОСЬ ІЗ БАТЬКІВ БУДЕ ЗАЙНЯТИЙ, ПОТРІБНО ДО ПОЧАТКУ РОБОТИ. Знову-таки, це планування дня і чітке обмеження часу на роботу та відпочинок. Дітей варто попереджати, що найближчої години дорослі не зможуть приділяти так багато уваги дитині. Але цей час мине і згодом ви зможете погратись чи зробити щось разом.

У період карантину батькам потрібно бути з дитиною і реагувати на її потреби. Щоб дитині було простіше, можна використовувати позитивні підкріплення: наприклад, за кожне виконане завдання давати наклейку, за п’ять таких стікерів – приз. Така гра допомагає дитині витримувати ці періоди тимчасового дискомфорту (наприклад, коли батьки зайняті роботою) задля винагороди.

ЗМУШУВАТИ ДИТИНУ НЕ ПОТРІБНО: лише йти за її інтересами. Дитина хоче читати – можемо почитати, вирішує складати пазли – займемось цим. Не варто складати список занять і виконувати їх по черзі: дуже важливо прислухатись до дітей та їхніх бажань.

ПЛАНУВАТИ ВСІ АКТИВНОСТІ варто з урахуванням інтересів дитини, бо для кожного віку вони свої. Час, який зараз батьки проводять із малечею, можна використовувати для спільних приготувань їжі, занять йогою чи танцями, наведення порядку вдома. Дітей варто залучати до домашніх справ: вони за прикладом батьків вчаться багатьох речей. Якщо дитина виявляє інтерес до хатніх справ, потрібно заохочувати її до цього, навіть якщо в неї не все виходить добре.

Удома можна гратися і з кінетичним піском, пластиліном, робити аплікації з паперу. Для дітей цінно, коли батьки граються з ними на одному рівні: наприклад, сідають разом на килим і роблять щось спільне.

На час карантину потрібно підготуватись і знайти нові варіанти для ігор з дітьми: малеча не зможе робити одне й те саме щодня. У YouTube чи навіть у соцмережах інших мам можна знайти багато ідей, чим зайняти дитину. У періоди карантину варто стежити за кількістю солодкого, яке вживають діти. Солодощі збуджують дитину: їй важче заснути, складніше сконцентруватись на чомусь.

Для ігор та розваг не використовуйте часто гаджети. Краще звідти видалити усе зайве й залишити лише додатки для розвитку та навчання. Мультики варто обирати документальні та навчальні. Наприклад, після прочитання енциклопедії дитина зацікавилась Антарктидою – це чудово і можна наступного дня показати відео на цю тему.

Не варто сприймати карантин як те, що ускладнює життя. Використовуйте його для того, щоб провести більше часу з дітьми: вони насправді дуже потребують нашої уваги. І навіть разом розкласти речі після прання – це вже чудова спільна активність.

Крім класичних способів проведення часу з дітьми, як-от читання книг, перегляд мультиків і дитячих фільмів, прогулянок на вулиці, у нас є доступ до різноманітних ігор. Дитина може гратись як з дорослими, так і сама, за умови, якщо перший раз про це заняття вона дізналась разом з батьками.

ІГРИ НА КУХНІ. Можна малювати фарбами по крупі, ховати невеликі іграшки й знаходити їх, викладати аплікацію та придумувати до неї історію. Також гратися з тістом: ліпити фігурки, випікати, розфарбовувати.

СЮЖЕТНО-РОЛЬОВІ ІГРИ, або ігри, що розвиваються за сюжетом, її учасники беруть на себе певну роль. Тут додатково можна використовувати іграшки, конструктор тощо.

ТЕАТРАЛІЗОВАНІ ІГРИ. Театр може бути як ляльковим, тіньовим, так і драматичним. Вибираєте ви.

РУХЛИВІ ІГРИ. Під час таких занять можна обіграти всі речі, які є вдома. Наприклад, стілець – оббігати, на нього можна залазити, його штовхати, піднімати тощо.

КІНЕЗІОЛОГІЧНА ЗАРЯДКА. Спробуйте з дітьми вивчити кілька вправ такої зарядки, вони розвивають взаємодію між півкулями мозку.


Перша емоційна допомога

Як перестати думати про коронавірус та кризу

Спалах короновірусу призвів до значних, незалежних від нас кардинальних змін у повсякденному житті, а також до потоку тривожних новин з усього світу. Всі ми відчуваємо розгубленість, перед зростаючою невизначеністю. Але є люди, які переносять цю ситуації важче за інших.

Тривога виникає як через втрату контролю і рутини, так і через стурбованість про здоров’я і економіку. Це нормальна реакція на стресову ситуацію подібну нинішній. Світ змінюється на наших очах, майбутнє не визначене, і невідомо, коли і як все це закінчиться. Разом з цим, те, як ми справляємося з тривогою, може визначити якість життя і емоційні наслідки.

Трохи теорії: є такий термін «румінація», або «емоційна жуйка», — тип мислення, при якому людина постійно прокручує в голові одну і ту ж думку і не може її позбутися. Іноді румінація приймає настільки хворобливі форми, що людина здатна забути про все інше. Важливо зрозуміти, що постійне «пережовування» однієї події безглуздо. Ми не можемо вплинути на ситуацію і даремно витрачаємо на роздуми про неї свої сили і час. Нав’язливі думки вимотують людину і роблять її вразливою до стресу, тривоги і депресії.

Як боротися з румінацією? Не можна просто перестати думати про хвилюючі вас речі. Щоб позбутися нав’язливих думок, потрібно застосувати комплексний підхід. Є кілька простих методів, які допоможуть перестати думати про одне й те ж.

По-перше, контролюйте споживання новин. Зараз зайва заглибленість в інформаційне поле, особливо на телебаченні або в соціальних мережах, багаторазово збільшує рівень стресу і тривоги. Відключення від інформації може тільки принести користь психічному здоров’ю.

По-друге, змоделюймо у себе в голові найгірший сценарій. Уявіть, що всі страшні очікування виправдалися і напишіть план «порятунку». Крім того, подумайте, і напишіть які існують об'єктивні докази проти даного сценарію? Такий раціональний аналіз допоможе вам краще зрозуміти свої страхи і приборкати їх спираючись на логіку.

По-третє, не намагайтеся контролювати те, що не можете. Якщо ви не в змозі вплинути на ситуацію, перестаньте через неї хвилюватися. Якщо в ваших силах щось виправити — приступайте до справи і не витрачайте час на марні переживання

Відволікайтеся! Людина не може думати про декілька речей одночасно. Зробіть список приємних тем для обмірковування — подорож, ремонт, і т.д. Почитайте книгу, займіться прибиранням, а краще фітнесом. За статистикою, люди, які займаються спортом, менше схильні до депресії.

Спробуйте зосередитися на позитивній стороні. Вона завжди є, і навіть зараз вона існує - спробуйте її побачити.

Раптово у всіх нас з’явилося багато часу — для сім'ї, для відпочинку, для тих речей в будинку, які ви хотіли організувати або відремонтувати і не встигали. Складіть список того, що ви любите і все ще можете робити. Спілкуйтеся з друзями, слухайте музику, обіймайте своїх близьких. Танці, малювання, кулінарія, гра з домашніми тваринами, медитація, прогулянки на природі і багато іншого — увімкніть їх в свою рутину.

До речі, про рутину. Вона є важливою відповіддю на ситуації невизначеності, тому, навіть якщо ви не ходите на роботу, підтримувати рутину особистої гігієни, правильного харчування, фізичних вправ і тому подібного — дуже важливо.

Також допомагають дихальні вправи — кожен раз, коли рівень тривоги зростає, зробіть 2−3 хвилини «черевного дихання». Дихальні вправи активізують парасимпатичну нервову систему, що сприяє зниженню стресу.


Панічна атака. 7 способів заспокоїти нерви

/Files/photogallery/паническая атака.jpg

Часто дихаєте, пітніють руки, не можете сконцентруватися, відчуваєте раптову тривогу та страх? Ймовірно, у вас панічна атака.

Як поліпшити свій стан, доки ви дістанетеся до фахівця?

З'ясуйте, що з вами відбувається

Коли йдеться про панічні атаки, знання – ваша зброя.

Так, це не зупинить напади страху та тривоги, але вам буде легше з нею боротися.

Що провокує у вас паніку? Чи можна якось позбутися цього фактору? Маючи ці знання, вам буде значно легше уникнути серйозніших проблем зі здоров'ям.

Дихайте

Ця порада може здатися дратівливо очевидною. Але саме з неї слід починати, особливо коли ви в людному місці.

Під час панічної атаки люди несвідомо неглибоко і швидко дихають. Пошукайте техніку дихання, яка підійде саме для вас. Вивчіть її, попрактикуйте вдома в спокійних умовах.

Зосередьтеся на розслаблянні м'язів

Якщо попросити людину, яка потерпає від панічних атак, розслабитися, вона може сказати, що їй треба для цього тиждень на пляжі.

Було б чудово, але коли такої змоги немає, спробуйте почергово розслабляти м'язи. Зосередьтеся на них, на своїх відчуттях. Це дасть вам силу і допоможе опанувати себе.

Обмежте подразники

Коли відчуваєте напад панічної атаки, спробуйте обмежити фактори, які її спровокували.

Якщо вам це потрібно, знайдіть тихий, спокійний куточок, щоб розслабитися та попрактикувати дихальні вплави.

Якщо це неможливо – зосередьтеся на одній справі, думці чи фразі, яка вас заспокоює.

"Прокручуйте" її в голові як мантру.

Тримайте поблизу ноутбук або записник

Він може стати зброєю проти ваших панічних атак. Запишіть думки, які вас мучать, страхи, причину атаки, якщо ви знаєте про неї, роздрукуйте і викиньте. Так ви матеріалізуєте свої проблеми і фізично позбудетеся від них.

Менше кави

Тяжко відмовитися від ранкової кави, особливо тим, хто марить цим напоєм.

Але, науковці кажуть, що кофеїн може спровокувати панічну атаку, особливо якщо вас лякають натовп або замкнутий простір. Замість неї пийте воду – вона запобігає зневодненню організму.

Використовуйте аудіододатки

Вони можуть допомогти попередити панічні атаки. Завантажте музику, аудіокнигу, звуки природи – щось, що допоможе вам сконцентруватися і взяти себе в руки.


Веселі розваги з дітьми під час карантину

/Files/photogallery/рисунок мыл..jpg

Карантин, який оголосили по всій Україні через новий коронавірус, значно ускладнив життя батькам. Оскільки дитсадки та школи закрили на три тижні, дітей треба розважати вдома. Ми пропонуємо декілька варіантів розваг, якими можна зацікавити дітей, сидячи в приміщенні.

1. Незвичні способи малювання

Відбитки пальців

Правила. Підготуй такі речі:

· шматочки мочалки;

· фарби;

· вода;

· пензлик;

· ручки, олівці або фломастери.

Спочатку нанесемо фарбу на мочалку пензликом. Тепер притиснемо до мочалки пальчик. Усе — на папері можна залишати кольоровий відбиток!

Малюнки мильними бульбашками

Правила.У мильний розчин (вода, мило, шампунь) додай акварельної фарби або харчового барвника. Колір обирай на власний розсуд.

Візьми соломинку і дунь через неї в мильну воду, створюючи якнайбільше бульбашок.

А тепер – увага! Візьми акварельний папір та легенько приклади його зверху до бульбашок. Дай просохнути. Щоб зробити папір ще яскравішим, прикладай його до бульбашок на воді різних кольорів.

Дмухавки

Правила.Зробити ляпку. Дмухати на ляпку фарби через соломинку в різних напрямках в залежності від задуму. Домалювати необхідне пальчиком, пензлем, жмаканим папером.

2. Ігри з книгами

Фантазер

Правила. Візьміть якусь дитячу книжку з картинками. Уважно розгляньте картинки разом із малюком і придумайте історію, не пов’язану з тією, про яку написана книга. Кілька разів виконайте це разом, а потім дитина і сама долучиться до вигадування.

Детектив

Правила.Інший варіант цієї гри, коли мама чи тато, не показуючи дитині картинку, розповідає, що на ній зображено і зариває книгу. А дитина повинна знайти цей малюнок, орієнтуючись за маминим описом. Потім помінятися ролями: описує дитина, шукаєш ти.

3. Розвиваючі ігри

Будуємо шалаш

Будиночки в дитинстві не будували тільки ледачі. Коли почнете споруджувати з дитиною будинок із табуреток, ковдр, подушок і коробок, самі того не помічаючи, повернетеся у дитинство! І обов’язково захочете спорудити свій особистий шалаш для читання і медитації.

Озвучка

Правила.Коли в телевізорі відключається звук, а на мультики, кіно або новини придумується власна озвучка. Дитина услід за дорослими перевтілюється на справжнього артиста!

Вгадай

Зав’яжи малюкові очі шарфиком і давай у руки по черзі різні предмети: м’яку іграшку, м’яч, тарілку, зернятка, книгу тощо. Завдання дитини – вгадати на дотик, що у нього в руках. Ускладнити гру можна, якщо вгадувати речі по запаху або, наприклад, за смаком.

Тіні

Загадково і заманливо показувати театр тіней на стінці при запаленій свічці. Тут включається фантазія і творчість. Але не варто обмежуватися лише літаючими пташками або гавкаючими собаками із рук. Виріж разом із дитиною з паперу силуети героїв відомих казок, і розіграйте їх за ролями.

Посадити і виростити рослину

Привчити дитину нести відповідальність і не забувати про догляд. Квітка – не пес чи кіт, тож сильно не заважатиме.

Скарбничка

Зробити скарбничку і навчити дитину правильно витрачати гроші. Можливо, навіть ввести список заробітку. Щоб отримати гроші – треба їх заробити. Полив квітку – 5 гривень, прибрав іграшки – 10 гривень, застелив ліжко – 15.

4. Проста наука

Міні-вулкан в домашніх умовах

Що вам потрібно:

· cкляна баночка з кришкою, що закручується;

· рослинна олія;

· куркума;

· глечик або прозора ємність.

Змішайте олію з куркумою – олія має змінити колір на жовтий. Тепер залийте олію в баночку по вінця, щоб у баночці не лишилося повітря. Проколіть у кришці дірку й опустіть баночку у воду. Олія легша від води і відразу почне підніматися з баночки нагору, а вода заповнюватиме баночку. У вас запрацює справжнісінький вулкан! Якщо додасте декілька камінців на дно посудини – матимете підводний вулкан.

Танець яйця

Як змусити яйце танцювати? Проведіть цей експеримент – і усе побачите самі!

Що вам потрібно:

1. Яйце (звичайне куряче яйце, не бите, з рівною поверхнею, класичної овальної форми).

2. Круглий піднос із рівним дном.

Покладіть яйце на піднос і намагайтеся плавно робити кругові рухи підносом щоразу швидше і швидше, тримаючи його горизонтально. Яйце на підносі також почне обертатися. У міру прискорення обертання яйце «підніметься» і стане обертатися на одному з кінців: тупому або гострому, зайнявши, звичайно, вертикальне положення.

Що відбувається? Відцентрова сила утримує яйце, подібно до того як розкручена дзига стоїть на площині, а нерозкручена лежить на боці.

Звичайно, цей експеримент потребує певного досвіду і вправності. Ні з першого, ні з другого і навіть із третього разу у вас, більш за все, нічого не вийде. Але варто тренуватися.

Секретне невидиме чорнило

Створення невидимого чорнила – дуже захопливий процес! Ви можете вдати секретного агента, бо маєте свої секретні коди і повідомлення, приховані від інших. Усе, що вам необхідно, – це деякі предмети домашнього вжитку і таємна сила лимонного соку.

Що вам потрібно:

· Половина лимона;

· Вода;

· Ложка;

· Миска;

· Ватна паличка;

· Білий папір;

· Лампа.

Вичавіть трохи лимонного соку в миску і додайте декілька крапель води.Змішайте воду і лимонний сік ложкою.Умочіть ватяну паличку в суміш і напишіть повідомлення на білому папері. Зачекайте, доки сік висохне і стане повністю непомітним.

Коли ви будете готові прочитати ваше секретне повідомлення або показати його комусь, нагрійте папір, тримаючи його поруч із лампочкою.

Що відбувається? Лимонний сік – це органічна речовина, яка окислюється і при нагріванні стає коричневою. Розведений у воді лимонний сік дуже важко помітити. Коли ви застосуєте його на папері, ніхто не знатиме про його наявність доти, поки папір не буде нагрітий і ваше секретне повідомлення не відкриється. Інші речовини, які «працюють» так само, – апельсиновий сік, мед, молоко, цибулевий сік, оцет і вино.

5. Вироби своїми руками

Саморобний блокнот

Створіть яскравий особистий блокнот для дитини, де можна записувати її графік на день або на тиждень. Оформіть і прикрасьте разом новий блокнот і внесіть перші завдання для дитини. З таким підходом навіть завдання «прибратися у кімнаті» буде виконуватися з великим бажанням.

Колаж бажань

Прикрашаємо стіну і вчимо дитину йти до своїх цілей і бажань. Візуалізуємо її мрії і заодно креативно проводимо час, шукаючи необхідний матеріал та вирізаючи потрібні форми.

Іграшки з яєчних лотків

Що можна зробити з картонних лотків для яєць – та що завгодно! Наприклад, транспортні засоби для любителів машин: вантажівка, мотоцикл, вертоліт, корабель, екскаватор.

Скріплюємо клеєм, зубочистками, скотчем. Розфарбовуємо – і нова іграшка готова!


Про важливе стисло!

/Files/photogallery/FB_IMG_1584681082609.jpg

/Files/photogallery/FB_IMG_1584262162566.jpg


До уваги учнів 11 класу!

Проводиться трансляція курсів з підготовки до ЗНО під час карантину. Їх транслюють на телеканалі "Рада", YouTub - каналі, СТС. Ви отримаєте можливість пройти ключові теми, які допоможуть вам при складанні іспиту, а також згадаєте все, що вивчається у старшій школі. Більш докладно в Classroom.

До УВАГИ учнів 11 класу!

Нагадуємо, що у зв’язку з уведенням карантину в Україні, пробне ЗНО перенесено:

04 квітня 2020 року – українська мова та література;

11 квітня 2020 року – інші предмети.

Пропонуємо вам переглянути відео уроки з 12 шкільних предметів на телеканалі Київ. Відеоуроки будуть виходити по буднях о 9:30, 11:30 та 13:30.

Тривалість уроку — 30 хвилин. У програмі трансляцій уроки з таких предметів: біологія, хімія, українська мова та література, історія України, світова історія, географія, фізика, алгебра, геометрія, німецька та англійська мови.

Відеоуроки також будуть доступні на YouTube-сторінці каналу.

Додаток 2 до листа

№1001 від 03.03.2020 ДУ «Центр громадського здоров’я МОЗ України»

Рекомендації для батьків:

Ось кілька важливих кроків, щоб захистити себе і інших від зараження респіраторними вірусами в школі:

1. Тримати дітей вдома, якщо вони захворіли (це стосується лише легких форм захворювання, при погіршенні стану обов’язково зверніться до свого сімейного лікаря).

Чому це важливо?

Дітям потрібен відпочинок, щоб одужати. Без достатнього відпочинку вашій дитині може знадобитися більше часу, щоб відчути себе краще. Людям з ослабленою імунною системою часто потрібно ще більше часу, щоб відновитися.

2. Тримати хворих і здорових дітей окремо.

• Уникати контакту із особами з проявами респіраторного захворювання, тримайтеся на відстані не менше 1-2 м від хворих людей.

• Шукати альтернативні способи участі дітей в зборах, наприклад дивитися їх по телевізору або в Інтернеті, щоб вони могли уникнути особистого контакту. Це особливо важливо для дітей з високим ризиком ускладнень грипу.

Чому це важливо?

Краплі, що містять вірус грипу, можуть переміщатися не менше ніж на 1-2 м, тому залишаючись на такій відстані від хворих людей, можна знизити ймовірність того, що ваша дитина захворіє.

3. Навчіть своїх дітей завжди прикривати рот під час кашлю і чхання.

 Переконайтеся, що ваші діти прикривають ніс і рот серветкою, коли вони кашляють або чхають. Попросіть їх викинути використану серветку і негайно вимити руки.

Чому це важливо?

Прикривання носа і рота під час кашлю і чхання серветкою допомагає запобігти поширенню вірусу грипу через повітря і на ваших руках.

4. Навчіть дітей правильно мити руки.

• Переконайтеся, що ваші діти ретельно і часто миють руки з милом і водою.

• Якщо мило і вода недоступні, дайте їм дезінфікуючий засіб для рук з вмістом спирту не менше 60% для очищення рук.

• Навчіть їх, як важливо мити руки, перш ніж торкатися очей носа або рота.

Чому це важливо?

Миття рук знижує кількість респіраторних вірусів, які можуть поширюватися, коли ви торкаєтеся рук інших людей або торкаєтеся поверхонь і предметів, таких як столи і дверні ручки.

5. Очищуйте поверхні та предмети, до яких часто торкаєтеся.

Очищуйте поверхні та предмети, до яких часто торкаються, такі як іграшки, столи, дверні ручки, поручні, клавіатури комп'ютера, телефони і іграшки.

Чи видаляє мило і вода при очищенні респіраторні віруси, включаючи SARS-CoV-2?

Так, застосування мила і води дозволяє ефективно очистити поверхні. Ви також можете використовувати спиртовмісні та хлорвмісні дезінфікуючі засоби. Завжди дотримуйтесь інструкцій з використання дезінфікуючих засобів, на етикетці продукту.

Чому це важливо?

Точний термін виживання вірусу SARS-CoV-2 на сьогодні не відомий, проте очищення поверхонь і об'єктів, до яких часто торкаються, знижує кількість вірусів, які можуть поширюватися під час дотику до зараженої поверхні, а потім до ваших очей, носа або рота.

6. Бути готовим і поінформованим.

 Будьте в курсі епідемічної ситуації із респіраторних захворювань, використовуючи офіційні джерела:

- офіційний сайт ВООЗ https://www.who.int/emergencies/diseases/novelcoronavirus-201Q.

- офіційний сайт ДУ «Центр громадського здоров’я МОЗ України»

https://phc.org.ua/

• Будьте в курсі політики відвідуваності навчального закладу.

• Знайте політику вашого роботодавця щодо відпустки через хворобу.

Чому це важливо?

Знання запобіжних заходів і способів отримання достовірної інформації допоможе вам скласти план захисту себе, своїх дітей та інших осіб.

Оголошення!!!

Шановні батьки та учні!

Школа рекомендує організувати дистанційне навчання на період карантину. Суть такого навчання заключається в тому, що вчитель дає посильні завдання, навчальні відео для засвоєння програмового матеріалу, посилання на інтернет-ресурси та інтернет-платформи, відео-уроки для виконання дітьми робіт самостійно і звісно під контролем батьків, щоб навчальний процес був неперервний.

Учні можуть індивідуально звернутися за консультацією до педагогів в телефонному режимі або іншими каналами зв’язку. Отож, класні керівники будуть надсилати інформацію з навчальних предметів у групи Viber або месенджері.

Згідно наказу по відділу освіти Шосткинської районної державної адміністрації від 13.03.2020 № 39-ОД «Про внесення змін до наказу відділу освіти Шосткинської районної державної адміністрації від 12.03.2020 № 38-ОД «Про запобігання поширенню коронавірусу COVID-19» та наказу по школі від 13.03.2020 № 43-ОД «Про внесення змін до наказу 12.03.2020 № 41-ОД «Про запобігання поширенню коронавірусу COVID-19» відпрацювання програмового матеріалу здійснюватиметься шляхом ущільнення навчального матеріалу (з 12.03. по 20.03.2020 (включно) та забезпечено виконання навчальних програм до 05.06.2020 (за період з 23.03. по 27.03.2020).

Дякуємо за розуміння та співпрацю!








Відповідно до статті 29 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб», Постанови Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 р. № 211 «Про запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19» та листа Міністерства освіти і науки України від 11.03.2020 № 1/9-154 у закладах освіти Шосткинського району запроваджено карантин з 12 березня по 03 квітня 2020 року.

Кiлькiсть переглядiв: 2303

Коментарi