Діти на карантині: як правильно пережити вимушені канікули вдома

Усі школи та дитячі садки в Україні закрито на карантин– так вирішив уряд, щоб запобігти поширенню коронавірусу. Більшість дітей залишається вдома із батьками, які попри це повинні займатись і роботою. Чи варто розмовляти з дітьми про коронавірус і як правильно взаємодіяти з ними на час карантину?

Зараз дуже непростий період для всіх, і помилково вважати, що діти нічого не помічають. Вони на це реагують, навіть якщо просто віддзеркалюють поведінку батьків.

ДІТЯМ ВАРТО РОЗПОВІДАТИ ПРАВДУ про те, що відбувається. Вони все помічають. Коли інформація відсутня, малеча починає застосовувати свою уяву та фантазію – це сприятливе підґрунтя для тривоги. Говорити потрібно лише правду, але спрощувати її: не використовувати складних термінів, не описувати детально наслідки захворювання. Те, як подавати інформацію, залежить від віку дитини. Дітям дошкільного віку, наприклад, можна пояснювати це через гру.

ПОЧАТИ ІЗ СЕБЕ. Насамперед батькам варто звернути увагу на своє ставлення до карантину та епідемії. Діти часто віддзеркалюють поведінку батьків, тож вони можуть передавати їм свою тривожність. Батьківська поведінка має транслювати спокій і впевненість, тоді у дитини буде розуміння того, що все вдасться подолати.

АКЦЕНТУВАТИ НА ДІЯХ. Можна розповісти про симптоми, які виникають під час цієї хвороби. Пояснити, що є вірус і багато людей хворіє, але й багато виліковується. Водночас наголосити на тому, що є способи, які допоможуть уникнути хвороби: залишатись вдома, частіше мити руки тощо.

Батьки мають бути максимально відкритими до запитань і давати правдиві відповіді. Якщо не знаєте чогось, можна разом із дитиною знайти інформацію у наукових статтях: бути дослідниками разом. Не можна ігнорувати її запити. За своєю природою діти дуже допитливі, вони потребують постійного потоку інформації для розвитку та формування нервової системи.

Діти до певного віку не можуть аналізувати інформацію та розуміти, де правда, а де ні. Батьки, які проговорюють те, що відбувається, допомагають малечі сформувати свою думку та бачення ситуації. Коли малюк поводиться пасивно і не запитує про вірус, ймовірно, у неї існує страх. Не розповідаючи про вірус, ми можемо підсилювати ці почуття. Тому варто знайти підхід до дитини й поговорити про ситуацію, що склалась.

«Карантин потрібно пережити»

Дорослим людям важко перебувати в ізоляції, а дітям це набагато складніше. Наше ставлення до дитини у цей період має бути толерантним, більш підтримувальним і спокійним, ніж зазвичай.

ЗБЕРЕГТИ ЗВИЧНИЙ РЕЖИМ ДНЯ. Розпорядок дня – це те, що дає почуття безпеки дитині. Тобто лягати спати і прокидатись у той самий час, снідати, обідати й так далі. Звісно, у режимі карантину відтворити його на 100% буде складно, але треба постаратись зберегти основні пункти.

СТАВИТИ РЕАЛІСТИЧНІ ВИМОГИ. На час карантину з дітьми батьки, ймовірно, не зможуть працювати на тому ж рівні, що раніше. І діти не зможуть вчитись так само ефективно, як за звичайних умов. Це певний період, який мине і до якого варто адаптуватись. Карантин потрібно пережити, й далі буде по-іншому.

ПОЯСНЮВАТИ ДИТИНІ, ЩО ХТОСЬ ІЗ БАТЬКІВ БУДЕ ЗАЙНЯТИЙ, ПОТРІБНО ДО ПОЧАТКУ РОБОТИ. Знову-таки, це планування дня і чітке обмеження часу на роботу та відпочинок. Дітей варто попереджати, що найближчої години дорослі не зможуть приділяти так багато уваги дитині. Але цей час мине і згодом ви зможете погратись чи зробити щось разом.

У період карантину батькам потрібно бути з дитиною і реагувати на її потреби. Щоб дитині було простіше, можна використовувати позитивні підкріплення: наприклад, за кожне виконане завдання давати наклейку, за п’ять таких стікерів – приз. Така гра допомагає дитині витримувати ці періоди тимчасового дискомфорту (наприклад, коли батьки зайняті роботою) задля винагороди.

ЗМУШУВАТИ ДИТИНУ НЕ ПОТРІБНО: лише йти за її інтересами. Дитина хоче читати – можемо почитати, вирішує складати пазли – займемось цим. Не варто складати список занять і виконувати їх по черзі: дуже важливо прислухатись до дітей та їхніх бажань.

ПЛАНУВАТИ ВСІ АКТИВНОСТІ варто з урахуванням інтересів дитини, бо для кожного віку вони свої. Час, який зараз батьки проводять із малечею, можна використовувати для спільних приготувань їжі, занять йогою чи танцями, наведення порядку вдома. Дітей варто залучати до домашніх справ: вони за прикладом батьків вчаться багатьох речей. Якщо дитина виявляє інтерес до хатніх справ, потрібно заохочувати її до цього, навіть якщо в неї не все виходить добре.

Удома можна гратися і з кінетичним піском, пластиліном, робити аплікації з паперу. Для дітей цінно, коли батьки граються з ними на одному рівні: наприклад, сідають разом на килим і роблять щось спільне.

На час карантину потрібно підготуватись і знайти нові варіанти для ігор з дітьми: малеча не зможе робити одне й те саме щодня. У YouTube чи навіть у соцмережах інших мам можна знайти багато ідей, чим зайняти дитину. У періоди карантину варто стежити за кількістю солодкого, яке вживають діти. Солодощі збуджують дитину: їй важче заснути, складніше сконцентруватись на чомусь.

Для ігор та розваг не використовуйте часто гаджети. Краще звідти видалити усе зайве й залишити лише додатки для розвитку та навчання. Мультики варто обирати документальні та навчальні. Наприклад, після прочитання енциклопедії дитина зацікавилась Антарктидою – це чудово і можна наступного дня показати відео на цю тему.

Не варто сприймати карантин як те, що ускладнює життя. Використовуйте його для того, щоб провести більше часу з дітьми: вони насправді дуже потребують нашої уваги. І навіть разом розкласти речі після прання – це вже чудова спільна активність.

Крім класичних способів проведення часу з дітьми, як-от читання книг, перегляд мультиків і дитячих фільмів, прогулянок на вулиці, у нас є доступ до різноманітних ігор. Дитина може гратись як з дорослими, так і сама, за умови, якщо перший раз про це заняття вона дізналась разом з батьками.

ІГРИ НА КУХНІ. Можна малювати фарбами по крупі, ховати невеликі іграшки й знаходити їх, викладати аплікацію та придумувати до неї історію. Також гратися з тістом: ліпити фігурки, випікати, розфарбовувати.

СЮЖЕТНО-РОЛЬОВІ ІГРИ, або ігри, що розвиваються за сюжетом, її учасники беруть на себе певну роль. Тут додатково можна використовувати іграшки, конструктор тощо.

ТЕАТРАЛІЗОВАНІ ІГРИ. Театр може бути як ляльковим, тіньовим, так і драматичним. Вибираєте ви.

РУХЛИВІ ІГРИ. Під час таких занять можна обіграти всі речі, які є вдома. Наприклад, стілець – оббігати, на нього можна залазити, його штовхати, піднімати тощо.

КІНЕЗІОЛОГІЧНА ЗАРЯДКА. Спробуйте з дітьми вивчити кілька вправ такої зарядки, вони розвивають взаємодію між півкулями мозку.


Перша емоційна допомога

Як перестати думати про коронавірус та кризу

Спалах короновірусу призвів до значних, незалежних від нас кардинальних змін у повсякденному житті, а також до потоку тривожних новин з усього світу. Всі ми відчуваємо розгубленість, перед зростаючою невизначеністю. Але є люди, які переносять цю ситуації важче за інших.

Тривога виникає як через втрату контролю і рутини, так і через стурбованість про здоров’я і економіку. Це нормальна реакція на стресову ситуацію подібну нинішній. Світ змінюється на наших очах, майбутнє не визначене, і невідомо, коли і як все це закінчиться. Разом з цим, те, як ми справляємося з тривогою, може визначити якість життя і емоційні наслідки.

Трохи теорії: є такий термін «румінація», або «емоційна жуйка», — тип мислення, при якому людина постійно прокручує в голові одну і ту ж думку і не може її позбутися. Іноді румінація приймає настільки хворобливі форми, що людина здатна забути про все інше. Важливо зрозуміти, що постійне «пережовування» однієї події безглуздо. Ми не можемо вплинути на ситуацію і даремно витрачаємо на роздуми про неї свої сили і час. Нав’язливі думки вимотують людину і роблять її вразливою до стресу, тривоги і депресії.

Як боротися з румінацією? Не можна просто перестати думати про хвилюючі вас речі. Щоб позбутися нав’язливих думок, потрібно застосувати комплексний підхід. Є кілька простих методів, які допоможуть перестати думати про одне й те ж.

По-перше, контролюйте споживання новин. Зараз зайва заглибленість в інформаційне поле, особливо на телебаченні або в соціальних мережах, багаторазово збільшує рівень стресу і тривоги. Відключення від інформації може тільки принести користь психічному здоров’ю.

По-друге, змоделюймо у себе в голові найгірший сценарій. Уявіть, що всі страшні очікування виправдалися і напишіть план «порятунку». Крім того, подумайте, і напишіть які існують об'єктивні докази проти даного сценарію? Такий раціональний аналіз допоможе вам краще зрозуміти свої страхи і приборкати їх спираючись на логіку.

По-третє, не намагайтеся контролювати те, що не можете. Якщо ви не в змозі вплинути на ситуацію, перестаньте через неї хвилюватися. Якщо в ваших силах щось виправити — приступайте до справи і не витрачайте час на марні переживання

Відволікайтеся! Людина не може думати про декілька речей одночасно. Зробіть список приємних тем для обмірковування — подорож, ремонт, і т.д. Почитайте книгу, займіться прибиранням, а краще фітнесом. За статистикою, люди, які займаються спортом, менше схильні до депресії.

Спробуйте зосередитися на позитивній стороні. Вона завжди є, і навіть зараз вона існує - спробуйте її побачити.

Раптово у всіх нас з’явилося багато часу — для сім'ї, для відпочинку, для тих речей в будинку, які ви хотіли організувати або відремонтувати і не встигали. Складіть список того, що ви любите і все ще можете робити. Спілкуйтеся з друзями, слухайте музику, обіймайте своїх близьких. Танці, малювання, кулінарія, гра з домашніми тваринами, медитація, прогулянки на природі і багато іншого — увімкніть їх в свою рутину.

До речі, про рутину. Вона є важливою відповіддю на ситуації невизначеності, тому, навіть якщо ви не ходите на роботу, підтримувати рутину особистої гігієни, правильного харчування, фізичних вправ і тому подібного — дуже важливо.

Також допомагають дихальні вправи — кожен раз, коли рівень тривоги зростає, зробіть 2−3 хвилини «черевного дихання». Дихальні вправи активізують парасимпатичну нервову систему, що сприяє зниженню стресу.


Панічна атака. 7 способів заспокоїти нерви

/Files/photogallery/паническая атака.jpg

Часто дихаєте, пітніють руки, не можете сконцентруватися, відчуваєте раптову тривогу та страх? Ймовірно, у вас панічна атака.

Як поліпшити свій стан, доки ви дістанетеся до фахівця?

З'ясуйте, що з вами відбувається

Коли йдеться про панічні атаки, знання – ваша зброя.

Так, це не зупинить напади страху та тривоги, але вам буде легше з нею боротися.

Що провокує у вас паніку? Чи можна якось позбутися цього фактору? Маючи ці знання, вам буде значно легше уникнути серйозніших проблем зі здоров'ям.

Дихайте

Ця порада може здатися дратівливо очевидною. Але саме з неї слід починати, особливо коли ви в людному місці.

Під час панічної атаки люди несвідомо неглибоко і швидко дихають. Пошукайте техніку дихання, яка підійде саме для вас. Вивчіть її, попрактикуйте вдома в спокійних умовах.

Зосередьтеся на розслаблянні м'язів

Якщо попросити людину, яка потерпає від панічних атак, розслабитися, вона може сказати, що їй треба для цього тиждень на пляжі.

Було б чудово, але коли такої змоги немає, спробуйте почергово розслабляти м'язи. Зосередьтеся на них, на своїх відчуттях. Це дасть вам силу і допоможе опанувати себе.

Обмежте подразники

Коли відчуваєте напад панічної атаки, спробуйте обмежити фактори, які її спровокували.

Якщо вам це потрібно, знайдіть тихий, спокійний куточок, щоб розслабитися та попрактикувати дихальні вплави.

Якщо це неможливо – зосередьтеся на одній справі, думці чи фразі, яка вас заспокоює.

"Прокручуйте" її в голові як мантру.

Тримайте поблизу ноутбук або записник

Він може стати зброєю проти ваших панічних атак. Запишіть думки, які вас мучать, страхи, причину атаки, якщо ви знаєте про неї, роздрукуйте і викиньте. Так ви матеріалізуєте свої проблеми і фізично позбудетеся від них.

Менше кави

Тяжко відмовитися від ранкової кави, особливо тим, хто марить цим напоєм.

Але, науковці кажуть, що кофеїн може спровокувати панічну атаку, особливо якщо вас лякають натовп або замкнутий простір. Замість неї пийте воду – вона запобігає зневодненню організму.

Використовуйте аудіододатки

Вони можуть допомогти попередити панічні атаки. Завантажте музику, аудіокнигу, звуки природи – щось, що допоможе вам сконцентруватися і взяти себе в руки.


Веселі розваги з дітьми під час карантину

/Files/photogallery/рисунок мыл..jpg

Карантин, який оголосили по всій Україні через новий коронавірус, значно ускладнив життя батькам. Оскільки дитсадки та школи закрили на три тижні, дітей треба розважати вдома. Ми пропонуємо декілька варіантів розваг, якими можна зацікавити дітей, сидячи в приміщенні.

1. Незвичні способи малювання

Відбитки пальців

Правила. Підготуй такі речі:

· шматочки мочалки;

· фарби;

· вода;

· пензлик;

· ручки, олівці або фломастери.

Спочатку нанесемо фарбу на мочалку пензликом. Тепер притиснемо до мочалки пальчик. Усе — на папері можна залишати кольоровий відбиток!

Малюнки мильними бульбашками

Правила.У мильний розчин (вода, мило, шампунь) додай акварельної фарби або харчового барвника. Колір обирай на власний розсуд.

Візьми соломинку і дунь через неї в мильну воду, створюючи якнайбільше бульбашок.

А тепер – увага! Візьми акварельний папір та легенько приклади його зверху до бульбашок. Дай просохнути. Щоб зробити папір ще яскравішим, прикладай його до бульбашок на воді різних кольорів.

Дмухавки

Правила.Зробити ляпку. Дмухати на ляпку фарби через соломинку в різних напрямках в залежності від задуму. Домалювати необхідне пальчиком, пензлем, жмаканим папером.

2. Ігри з книгами

Фантазер

Правила. Візьміть якусь дитячу книжку з картинками. Уважно розгляньте картинки разом із малюком і придумайте історію, не пов’язану з тією, про яку написана книга. Кілька разів виконайте це разом, а потім дитина і сама долучиться до вигадування.

Детектив

Правила.Інший варіант цієї гри, коли мама чи тато, не показуючи дитині картинку, розповідає, що на ній зображено і зариває книгу. А дитина повинна знайти цей малюнок, орієнтуючись за маминим описом. Потім помінятися ролями: описує дитина, шукаєш ти.

3. Розвиваючі ігри

Будуємо шалаш

Будиночки в дитинстві не будували тільки ледачі. Коли почнете споруджувати з дитиною будинок із табуреток, ковдр, подушок і коробок, самі того не помічаючи, повернетеся у дитинство! І обов’язково захочете спорудити свій особистий шалаш для читання і медитації.

Озвучка

Правила.Коли в телевізорі відключається звук, а на мультики, кіно або новини придумується власна озвучка. Дитина услід за дорослими перевтілюється на справжнього артиста!

Вгадай

Зав’яжи малюкові очі шарфиком і давай у руки по черзі різні предмети: м’яку іграшку, м’яч, тарілку, зернятка, книгу тощо. Завдання дитини – вгадати на дотик, що у нього в руках. Ускладнити гру можна, якщо вгадувати речі по запаху або, наприклад, за смаком.

Тіні

Загадково і заманливо показувати театр тіней на стінці при запаленій свічці. Тут включається фантазія і творчість. Але не варто обмежуватися лише літаючими пташками або гавкаючими собаками із рук. Виріж разом із дитиною з паперу силуети героїв відомих казок, і розіграйте їх за ролями.

Посадити і виростити рослину

Привчити дитину нести відповідальність і не забувати про догляд. Квітка – не пес чи кіт, тож сильно не заважатиме.

Скарбничка

Зробити скарбничку і навчити дитину правильно витрачати гроші. Можливо, навіть ввести список заробітку. Щоб отримати гроші – треба їх заробити. Полив квітку – 5 гривень, прибрав іграшки – 10 гривень, застелив ліжко – 15.

4. Проста наука

Міні-вулкан в домашніх умовах

Що вам потрібно:

· cкляна баночка з кришкою, що закручується;

· рослинна олія;

· куркума;

· глечик або прозора ємність.

Змішайте олію з куркумою – олія має змінити колір на жовтий. Тепер залийте олію в баночку по вінця, щоб у баночці не лишилося повітря. Проколіть у кришці дірку й опустіть баночку у воду. Олія легша від води і відразу почне підніматися з баночки нагору, а вода заповнюватиме баночку. У вас запрацює справжнісінький вулкан! Якщо додасте декілька камінців на дно посудини – матимете підводний вулкан.

Танець яйця

Як змусити яйце танцювати? Проведіть цей експеримент – і усе побачите самі!

Що вам потрібно:

1. Яйце (звичайне куряче яйце, не бите, з рівною поверхнею, класичної овальної форми).

2. Круглий піднос із рівним дном.

Покладіть яйце на піднос і намагайтеся плавно робити кругові рухи підносом щоразу швидше і швидше, тримаючи його горизонтально. Яйце на підносі також почне обертатися. У міру прискорення обертання яйце «підніметься» і стане обертатися на одному з кінців: тупому або гострому, зайнявши, звичайно, вертикальне положення.

Що відбувається? Відцентрова сила утримує яйце, подібно до того як розкручена дзига стоїть на площині, а нерозкручена лежить на боці.

Звичайно, цей експеримент потребує певного досвіду і вправності. Ні з першого, ні з другого і навіть із третього разу у вас, більш за все, нічого не вийде. Але варто тренуватися.

Секретне невидиме чорнило

Створення невидимого чорнила – дуже захопливий процес! Ви можете вдати секретного агента, бо маєте свої секретні коди і повідомлення, приховані від інших. Усе, що вам необхідно, – це деякі предмети домашнього вжитку і таємна сила лимонного соку.

Що вам потрібно:

· Половина лимона;

· Вода;

· Ложка;

· Миска;

· Ватна паличка;

· Білий папір;

· Лампа.

Вичавіть трохи лимонного соку в миску і додайте декілька крапель води.Змішайте воду і лимонний сік ложкою.Умочіть ватяну паличку в суміш і напишіть повідомлення на білому папері. Зачекайте, доки сік висохне і стане повністю непомітним.

Коли ви будете готові прочитати ваше секретне повідомлення або показати його комусь, нагрійте папір, тримаючи його поруч із лампочкою.

Що відбувається? Лимонний сік – це органічна речовина, яка окислюється і при нагріванні стає коричневою. Розведений у воді лимонний сік дуже важко помітити. Коли ви застосуєте його на папері, ніхто не знатиме про його наявність доти, поки папір не буде нагрітий і ваше секретне повідомлення не відкриється. Інші речовини, які «працюють» так само, – апельсиновий сік, мед, молоко, цибулевий сік, оцет і вино.

5. Вироби своїми руками

Саморобний блокнот

Створіть яскравий особистий блокнот для дитини, де можна записувати її графік на день або на тиждень. Оформіть і прикрасьте разом новий блокнот і внесіть перші завдання для дитини. З таким підходом навіть завдання «прибратися у кімнаті» буде виконуватися з великим бажанням.

Колаж бажань

Прикрашаємо стіну і вчимо дитину йти до своїх цілей і бажань. Візуалізуємо її мрії і заодно креативно проводимо час, шукаючи необхідний матеріал та вирізаючи потрібні форми.

Іграшки з яєчних лотків

Що можна зробити з картонних лотків для яєць – та що завгодно! Наприклад, транспортні засоби для любителів машин: вантажівка, мотоцикл, вертоліт, корабель, екскаватор.

Скріплюємо клеєм, зубочистками, скотчем. Розфарбовуємо – і нова іграшка готова!


Про важливе стисло!

/Files/photogallery/FB_IMG_1584681082609.jpg

/Files/photogallery/FB_IMG_1584262162566.jpg


До уваги учнів 11 класу!

Проводиться трансляція курсів з підготовки до ЗНО під час карантину. Їх транслюють на телеканалі "Рада", YouTub - каналі, СТС. Ви отримаєте можливість пройти ключові теми, які допоможуть вам при складанні іспиту, а також згадаєте все, що вивчається у старшій школі. Більш докладно в Classroom.

До УВАГИ учнів 11 класу!

Нагадуємо, що у зв’язку з уведенням карантину в Україні, пробне ЗНО перенесено:

04 квітня 2020 року – українська мова та література;

11 квітня 2020 року – інші предмети.

Пропонуємо вам переглянути відео уроки з 12 шкільних предметів на телеканалі Київ. Відеоуроки будуть виходити по буднях о 9:30, 11:30 та 13:30.

Тривалість уроку — 30 хвилин. У програмі трансляцій уроки з таких предметів: біологія, хімія, українська мова та література, історія України, світова історія, географія, фізика, алгебра, геометрія, німецька та англійська мови.

Відеоуроки також будуть доступні на YouTube-сторінці каналу.

Додаток 2 до листа

№1001 від 03.03.2020 ДУ «Центр громадського здоров’я МОЗ України»

Рекомендації для батьків:

Ось кілька важливих кроків, щоб захистити себе і інших від зараження респіраторними вірусами в школі:

1. Тримати дітей вдома, якщо вони захворіли (це стосується лише легких форм захворювання, при погіршенні стану обов’язково зверніться до свого сімейного лікаря).

Чому це важливо?

Дітям потрібен відпочинок, щоб одужати. Без достатнього відпочинку вашій дитині може знадобитися більше часу, щоб відчути себе краще. Людям з ослабленою імунною системою часто потрібно ще більше часу, щоб відновитися.

2. Тримати хворих і здорових дітей окремо.

• Уникати контакту із особами з проявами респіраторного захворювання, тримайтеся на відстані не менше 1-2 м від хворих людей.

• Шукати альтернативні способи участі дітей в зборах, наприклад дивитися їх по телевізору або в Інтернеті, щоб вони могли уникнути особистого контакту. Це особливо важливо для дітей з високим ризиком ускладнень грипу.

Чому це важливо?

Краплі, що містять вірус грипу, можуть переміщатися не менше ніж на 1-2 м, тому залишаючись на такій відстані від хворих людей, можна знизити ймовірність того, що ваша дитина захворіє.

3. Навчіть своїх дітей завжди прикривати рот під час кашлю і чхання.

 Переконайтеся, що ваші діти прикривають ніс і рот серветкою, коли вони кашляють або чхають. Попросіть їх викинути використану серветку і негайно вимити руки.

Чому це важливо?

Прикривання носа і рота під час кашлю і чхання серветкою допомагає запобігти поширенню вірусу грипу через повітря і на ваших руках.

4. Навчіть дітей правильно мити руки.

• Переконайтеся, що ваші діти ретельно і часто миють руки з милом і водою.

• Якщо мило і вода недоступні, дайте їм дезінфікуючий засіб для рук з вмістом спирту не менше 60% для очищення рук.

• Навчіть їх, як важливо мити руки, перш ніж торкатися очей носа або рота.

Чому це важливо?

Миття рук знижує кількість респіраторних вірусів, які можуть поширюватися, коли ви торкаєтеся рук інших людей або торкаєтеся поверхонь і предметів, таких як столи і дверні ручки.

5. Очищуйте поверхні та предмети, до яких часто торкаєтеся.

Очищуйте поверхні та предмети, до яких часто торкаються, такі як іграшки, столи, дверні ручки, поручні, клавіатури комп'ютера, телефони і іграшки.

Чи видаляє мило і вода при очищенні респіраторні віруси, включаючи SARS-CoV-2?

Так, застосування мила і води дозволяє ефективно очистити поверхні. Ви також можете використовувати спиртовмісні та хлорвмісні дезінфікуючі засоби. Завжди дотримуйтесь інструкцій з використання дезінфікуючих засобів, на етикетці продукту.

Чому це важливо?

Точний термін виживання вірусу SARS-CoV-2 на сьогодні не відомий, проте очищення поверхонь і об'єктів, до яких часто торкаються, знижує кількість вірусів, які можуть поширюватися під час дотику до зараженої поверхні, а потім до ваших очей, носа або рота.

6. Бути готовим і поінформованим.

 Будьте в курсі епідемічної ситуації із респіраторних захворювань, використовуючи офіційні джерела:

- офіційний сайт ВООЗ https://www.who.int/emergencies/diseases/novelcoronavirus-201Q.

- офіційний сайт ДУ «Центр громадського здоров’я МОЗ України»

https://phc.org.ua/

• Будьте в курсі політики відвідуваності навчального закладу.

• Знайте політику вашого роботодавця щодо відпустки через хворобу.

Чому це важливо?

Знання запобіжних заходів і способів отримання достовірної інформації допоможе вам скласти план захисту себе, своїх дітей та інших осіб.

Оголошення!!!

Шановні батьки та учні!

Школа рекомендує організувати дистанційне навчання на період карантину. Суть такого навчання заключається в тому, що вчитель дає посильні завдання, навчальні відео для засвоєння програмового матеріалу, посилання на інтернет-ресурси та інтернет-платформи, відео-уроки для виконання дітьми робіт самостійно і звісно під контролем батьків, щоб навчальний процес був неперервний.

Учні можуть індивідуально звернутися за консультацією до педагогів в телефонному режимі або іншими каналами зв’язку. Отож, класні керівники будуть надсилати інформацію з навчальних предметів у групи Viber або месенджері.

Згідно наказу по відділу освіти Шосткинської районної державної адміністрації від 13.03.2020 № 39-ОД «Про внесення змін до наказу відділу освіти Шосткинської районної державної адміністрації від 12.03.2020 № 38-ОД «Про запобігання поширенню коронавірусу COVID-19» та наказу по школі від 13.03.2020 № 43-ОД «Про внесення змін до наказу 12.03.2020 № 41-ОД «Про запобігання поширенню коронавірусу COVID-19» відпрацювання програмового матеріалу здійснюватиметься шляхом ущільнення навчального матеріалу (з 12.03. по 20.03.2020 (включно) та забезпечено виконання навчальних програм до 05.06.2020 (за період з 23.03. по 27.03.2020).

Дякуємо за розуміння та співпрацю!








Відповідно до статті 29 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб», Постанови Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 р. № 211 «Про запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19» та листа Міністерства освіти і науки України від 11.03.2020 № 1/9-154 у закладах освіти Шосткинського району запроваджено карантин з 12 березня по 03 квітня 2020 року.

4-А клас (Класний керівник Вареник А.І.) Літературне читання: с. 94-113 чит, на запитання; переказувати; чит. за особами. Уривок "Портрет Улянки" - напам'ять c. 94-95 Українська мова: Тема "Дієслово" с.134-145, впр. 302-341; за завданням підручника Математика № 837-901 за завданням підручника Природознавство: с.63-79 читати статті, працювати з картою; відповідати на запитання Англійська мова: с.87-97 підручник. Тема: Порядкові числівники. Минулий неозначений час. Теперішній завершений час. Робочий зошит: с.87-101 ДПА: с. 63 -65 к/р з літературного читання; с. 67-70 к/р з математики. Час спілкування з учителем: з 13.00 до 15.00

4-Б клас (Класний керівник Орєхова С.М.) Математика: с.134-154 за завд. підручника, зошит з ДПА с.70-79, повторити таблицю. Українська мова: с.141-165 за завд. підручника, вивчити правила Літературне читання: с.118-140 читати, відп. на запитання. Художня книжка - читати по 30 хв щодня. Природознавство: с.116-128 читати, відповідати на запитання. Англійська мова: : с.87-97 підручник. Тема: Порядкові числівники. Минулий неозначений час. Теперішній завершений час. Робочий зошит: с.87-101 Час спілкування з вчителем: з 13.00 до 15.00

3-А клас, 3-В клас (Класні керівники Ліфіренко В.О., Сичевська І.М.) Літературне читання: с. 132-142 Читати, відповідати на запитання, вміти переказувати. Українська мова: с. 123-140 впр. 300, 301, 302, 304, 305, 306, 309, 310, 315, 316, 318, 319, 322, 323, 324, 328, 330, 333. Знати правила с. 123, 134, 138. Розбір прикметника як частини мови (форзац). Математика: с. 119- 134 - знати правила. Виконати вправи № 762, 763, 765, 768, 770, 771, 772, 773, 776, 781, 782, 783, 789, 790, 791, 795, 800, 801, 802, 809, 810, 811, 812, 813, 820, 821, 822, 824, 830 (усно), 832, 835, 839 (усно), 841, 842, 843, 844 (усно), 845, 849, 851, 853, 854, 858, 859, 861, 862, 867 (усно), 869, 871, 872, 877, 879, 880, 886 (усно), 887, 888, 889, 890. Природознавство: с. 126 - 138 - відповіді на запитання, с. 44 - 48 друкований зошит. Інформатика: с. 42-53 виконати завдання в зошиті . Англійська мова: підручник № 4 с.95 (усно), № 5 с.95 (написати 5 речень про свою кімнату); № 1 с. 98 записати слова у словник та вивчити; № 3 с.99 письмово, № 2 с.102 читати і перекладати, № 5 ст. 103 написати 6 речень про свій ранок. Робочий зошит 74 № 1, с. 75 № 2,3. Тема "Іжа" виписати слова у словник, підр. с. 86-87, № 6 с.87 письмово, с.88 № 1,3 (читати); № 5 с.88 (письмово, вставити артиклі a/an у реченнях); друк зошит с. 72 № 1, с. 73 впр.2; Час спілкування з учнями та батьками: з 17.00 - 19.00

3-Б клас (Класний керівник Рябуха В.Л.) Українська мова: с. 127 - 140, обов'язкові письмові вправи 311, 314, 317, 320, 324, 327, 331. Математика: с. 124-134 (письмово № 805, 806, 817, 827, 836, 837,846, 847, 855, 856, 864, 865, 874, 875, 884). Читання: с. 132-142 Природознавство: с. 121-134 Інформатика: с. 42-53 виконати завдання в зошиті. Англійська мова: підручник № 4 с.95 (усно), № 5 с.95 (написати 5 речень про свою кімнату); № 1 с. 98 записати слова у словник та вивчити; № 3 с.99 письмово, № 2 с.102 читати і перекладати, № 5 ст. 103 написати 6 речень про свій ранок. Робочий зошит 74 № 1, с. 75 № 2,3. Тема "Іжа" виписати слова у словник, підр. с. 86-87, № 6 с.87 письмово, с.88 № 1,3 (читати); № 5 с.88 (письмово, вставити артиклі a/an у реченнях); друк зошит с. 72 № 1, с. 73 впр.2; Час спілкування з учнями та батьками: з 17.00 - 19.00

2-А, Б, В (Неселевська В.В., Помазан А. В., Дорошенко о.М.) Математика: підручник с. 126-139; № 767-852. Вивчити таблицю множення на 6 та 7. Читання: с. 110-120 підручника. Кожен день читати художню книгу по 30 хв. Українська мова: с.124-132, виконати вправи, вивчити правила с. 124, 128, 130. Я досліджую світ: с. 90-103 підручник. Інформатика: підручник чит. ст. 60-71, зошит ст.33-37. Час для надання консультацій для учнів та батьків з 9.00 до 13.00

1 - А, Б, В (Класні керівники: Морозова І.М., Молчанова Л.М., Ганжа в. І.) Українська мова: Букварь с.53-65, в зошиті с. 40-47 Математика: підручник с. 101-108, в зошиті с. 36-39 Я досліджую світ6 підручник с. 48-57. консультації для дітей та батьків з 9.00 до 13.00

ІНФОРМАТИКА

5 клас §21-27 (підручник Морзе)

6 клас §17-21 (підручник Морзе)

7 клас §12-17 (підручник Морзе)

8 клас §6.4-6.5 (підручник Ривкінд)

9 клас §51-53 https://urokinformatiki.in.ua/konspekti-urokiv-z-informatiki-9-klas/

10 клас http://it-science.com.ua/article.php?id=115&table=school9_11

11 клас http://it-science.com.ua/article.php?id=119&table=school9_11

ФІЗИКА ТА ПРИРОДОЗНАВСТВО

5 клас §35-39

7А клас §28-29 впр.28-29 сторінки 192-197

7Б клас §28-35 вправи

8 клас §31 впр 31 §32 впр 32

9 клас §34-37

10 клас §36-39

11 клас §36-41

ХІМІЯ

8 клас §41 №155, §42 №162,163 §43 №170, §44 №172

9 клас §34-36 №133,135 (ст170) 127,128 (ст166) 141,142,143 (ст177)

ГЕОГРАФІЯ

ВСІМ : Почергово опрацювати § и з вивченням відповідних об’єктів на картах атласу

6 клас §50-55

7 клас §47-53

8 клас §53-58

9 клас §33-37

10 клас §36-40

11 клас §28-30

ІСТОРІЯ

5 клас §19-20

6 клас §39-42

7 клас Всесвітня §20-22 України §19-20

8-А клас Всесвітня §21-25 України §27-31

8-Б клас Всесвітня §23-24 України §30

9 клас Всесвітня §27-28 України §23-25 Право § 19-20

10 клас Всесвітня §21-23 України §29 Громадянська Розділ 7 тема 1-3

11 клас Всесвітня §19-20 України §24-25

ОСНОВИ ЗДОРОВ’Я

6 клас §23-25

7 клас §24-26

8 клас §24-26

9 клас §22-24

МУЗИЧНЕ МИСТЕЦТВО

5 клас стор. 113-116, 118-122

6 клас стор. 112-114, 116-122

7 клас стор. 148-151, 154-159 Проекти

МИСТЕЦТВО

8 клас стор. 160-167

9 клас стор. 134-45

ПРАЦЯ (ДІВЧАТА)

5 клас Прикраси з бісеру

6 клас Вибір з бісеру (квіточка, дерево)

7 клас Закінчити в'язати шарф

8 клас Обробка пояса в спідниці

9 клас Вишивати бісером картину

10 клас Вишивати сорочку бісером

АНГЛІЙСЬКА МОВА

4 клас

підручник сторінка 87-97

теми порядкові числівники, минулий неозначений час, теперішній завершений час (Present Perfect Tense)

5 класи

вправа 4 сторінка 146 -147 усно

вправа 5 сторінка 147 письмово доповнити речення

вправа 3 сторінка 143 Читати і перекладати

вправа 7 сторінка 144 доповнення листа за зразком

вправа 6 сторінка 144 Читати і перекладати

7 класи

вправа 1 ст 122 усно

вправа 5 сторінка 124 письмово

вправа 2 сторінка 126 -127 Читати і перекладати

вправа 3 сторінка 127- 128 усно

6 класи

вправа 2 сторінка 138- 139 доповнити текст перекласти переказати

вправа 3 сторінка 139 письмово

вправа 1 сторінка 140- 141 словникова робота

вправа 3 сторінка 141- 142 Читати і перекладати

8 клас підручник сторінка 131- 139

вправа 2 ст 131 132

вправа 2 сторінка 134- 135 усно

вправа 6 сторінка 133 письмово

вправа 5 сторінка 136 письмово

вправа 3,4 сторінка 138- 139 письмово

тема вживання артикля з власними назвами, неозначені займенники

9 клас

підручник сторінка 149 -159

вправа 2, 4 ст 150-151 вправа 6 сторінка 152

вправа 3, 4 ст 156 157

вправа 5 сторінка 158

повторити вживання часів в активному та пасивному стані, вживання герундія

10 клас

вправа 1-2 сторінка 188 письмово

вправа 3 ст 188 -189 Читати і перекладати

вправа 8 ст 191 -192 усно

вправа 6 ст 190 висловити думку письмово 8-10 речень на 1 пунктів

10 клас(Антоненко М.І.)

підручник ст 176- 196

вправа 5 ст 176 -177

вправа 6 ст 185

структура есе вправа 4-5 ст 184 -185

вправа 3 ст 188 -189

вправа 2 сторінка 194 -195

11 клас

підручник ст 204 -226

тема молодь у центрі уваги

опрацювати лексику ст 207, 213, 215

інфінітив ст 210 211 словотвір

вправа 2 сторінка 204-206 усно

вправа 2 сторінка 211

вправа 3, 4, 5 ст 212 письмо

вправа 2 сторінка 220 письмово

вправа 2 сторінка 223 письмово

БІОЛОГІЯ

6 класи

§§41-44, друкований зошит сторінка 45 -48

7 клас

45 терміни до § ів

8 клас

§§ 38 -44

таблиці ст 174, 184

лабораторне дослідження ст 188

9 клас

§§43 -46

виконати завдання до § ів

10 клас

§§49-52

таблиці ст 190, 194, 202

самостійні роботи сторінки 202, 205, 206

11 клас

§§51- 57

практична робота 3

ст 255 завдання для самоконтролю

опрацювати карту, центри походження

таблиця 221, 225

МАТЕМАТИКА

5-А 5-В

§§ 34

Виконати №№ 924, 933, 935, 939, 941, 937, 949, 959

§§ 35

Виконати №№978, 983, 985, 991, 999, 1003, 1007, 1911, 1017, 1021, 1023, 1028

5-Б

§§35

Виконати №№ 976, 978, 980, 982, 983, 987, 989, 997, 1002, 1005, 1007, 1008, 1010, 1018, 1022, 1024, 1025, 1026, 1011

Повторити §§ 34

Виконати №№ 932, 933, 936, 937, 938, 948, 952, 953, 959, 960

6 клас

підручник Мерзляк

§§36-38 повторити

§§39 Виконати №№1133, 1135, 1138, 1140

АБО підручник Тарасенкова

§§28 повторити

§§28- 29

Виконати №№1315, 1338, 1343, 1331

7 клас

алгебра

§§21 22 23

Виконати №№ 951, 950

ст 208 варіант 1 та 2

геометрія

§§20

номер 511, 515, 516, 520, 522, 523

8 клас

алгебра

§§18-20

Виконати №№ 604, 609, 621, 650, 652, 658, 662, 669, 705, 713, 716

геометрія

§§15

Виконати №№ 672, 673, 713, 722, 725, 732, 754, 761, 783

ст 165 самостійна робота варіант 1 та 2

ст 167 контрольна робота

9 клас

Алгебра

§§15-19

Виконати №№ 16.22, 16.24, 16.43, 17.8, 17.14 ,17.25, 17.40, 17.33, 18.16., 18.42, 18.48, 19.2, 19.4, 19.8, 19.14, 19.16

Геометрія

§§17-20

Виконати №№ 715, 717, 719, 721, 729, 734,737

завдання самостійної роботи ст 177 варіанти 1-2

завдання контрольної роботи ст 179 номери з 1 по 10

10 клас

алгебра

повторити §§37

Виконати №№ 37.3 ,37.5, 37.12 (7-12)

опрацювати §§38

номер 38.2, 38.7

розглянути приклад 1 та 2 на сторінці 302

геометрія

опрацювати §§16

Виконати №№ 16.15, 16.28, 16.31, 16.20, 16.26, 16.30, 16.42, 16.33

11 клас

алгебра

сторінки 290- 312, 282- 285

геометрія

§§19

трикутники ст 169 -174

УКРАЇНСЬКА МОВА ТА ЛІТЕРАТУРА

5 А клас

мова

§ 54 вправа 427, 428, 430, 435, 445
§ 55 вправа 447
§ 57 вправи 451, 454
§ 58 вправа 459, 460

література

прочитати Гуцало “Лось” ,Тютюнник “Дивак”, Вінграновський “Сіроманець”

5 Б клас

мова

повторити розділ” відомості із синтаксису та пунктуації” § 47-55

виконати вправи 433, 435
тестові завдання сторінка 158

література

прочитати Гуцало “Лось”,” Сім'я дикої качки”

5 В клас

мова

§ 53 вправа 425
§ 54, 55 вправа 429 (1), 447 (1)

література

прочитати сторінки 199-201, вивчити один вірш
прочитати сторінки 203-210, виконати завдання 1-12

6А клас

мова

§ 54 вправа 459 460
§ 55 вправа 466 467

література

ст 157-185

6Б клас

мова

§ 54 вправа 454 459
§ 55 вправа 467 469 472*
§ 56 вправа 475 478
морфологія ст 180 484
§ 57 вправа 488 489

література

законспектувати засоби комічного ст 155

вивчити напам'ять уривок прозовий ст 125 ( починається “давай влаштуємо бій биків” до “”навіть у Жмеринці видно буде)
читати Стельмаха “Митькозавр із Юрківки, або химера лісового озера”

7А клас

мова

§ 34 вправа 349, 353
§ 39 вправа 390

література

Любов Пономаренко “Гер переможений”

7 Б клас

мова

виконати вправи 424, 427, тестові завдання сторінка 149-150,
запитання і завдання сторінка 150
вправи 449, 450, 451, 459, 460
ст 164- 160 усно

література

сторінки 212- 249
читати та відповідати на запитання

8А клас

мова

підготуватися до письмового твору-опису місцевості ( вулиці села міста) на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі

§ 33 вправа 386, 389, 388*
§ 34 вправа 397, 398 усно, 400, 401, 403, 399*

література

Довженко “Ніч перед боєм”
Бічуля “ шпага Славка Беркути”

8Б клас

мова

§ 33 сторінки 214- 219
вправа 386, 390

література

ст 134- 141, 142- 177

9А клас

мова

опрацювати § 29
повторити § 13-24
вправа 317, 321, 327, 331
диктанти

література

Куліш ”Чорна рада”
Вовчок ”Інститутка”

9Б клас

мова

§ 29
вправа 326

література

Тарас Шевченко “ Катерина”, “ Наймичка”

10 клас (Смагіна І.М.)

мова

тема “ іменник”
виконати тестові завдання за жовто-блакитною книгою з теми “іменник”

10 клас (Пупловська О.І)

мова

тема “іменник”
виконати тестові завдання (зошит ЗНО)

Література

опрацювати сторінки 179-227
вивчити вірш Лесі Українки “Contra spem spero!”

11 клас

українська мова та література

виконати завдання:

ЗНО 2018 (додаткова сесія),
ЗНО 2017 (додаткова сесія, пробний тест),
ЗНО 2016 (додаткова сесія, пробний тест),
ЗНО 2015(основна сесія, додаткова сесія, пробний тест),

ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА

5 В клас

Льюїс Керрол “ Аліса в країні див”
вивчити напам'ять прозовий уривок ст 221 ( останній абзац, починаючи від слів “першими з'явилися 10 вояків….” до слів “...Король і Королева сердець”)

8 класи

опрацювати сторінки 253-255, зробити конспект
читати Мольєр “ Міщанин-Шляхтич”
читати Лопе де Вега “ Собака на сіні”

9 клас

Ібсен” Ляльковий дім”

10 клас

опрацювати ст 146-167

11 клас

опрацювати сторінки 182-214

/Files/photogallery/img291.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 443

Коментарi